شماره ۸۵۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
پرسه در بازار

برنج ایرانی دوبار رکورد گرانی زد
برنج دوباره رکوردشکنی کرد. قیمت انواع برنج ایرانی که در عمده‌فروشی‌ها هر کیلوگرم آن بین 5هزار تا 9هزارتومان عرضه می‌شود، در مغازه‌های سطح شهر و خرده‌فروشی‌ها کیلویی 8هزار تا 16‌هزارتومان فروخته می‌شود که نرخ بالایی است و در بازار برنج بی‌سابقه بوده است. نکته قابل توجه در مورد برنج‌های ایرانی تفاوت قیمت آنها درعمده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌هاست؛ به‌گونه‌ای که هرکیلوگرم برنج ایرانی درجه یک که در بازار عمده‌فروشی حدود 8هزار تا 9هزارتومان قیمت دارد، در مغازه‌های سطح شهر به کیلویی 15- 16‌هزارتومان رسیده است. به‌عنوان نمونه درمیان انواع برنج‌های ایرانی، هر کیلوگرم برنج طارم درجه یک به‌طور متوسط 12‌هزارو500 تومان در مغازهای سطح شهر قیمت دارد. این درحالی است که هر کیلوگرم برنج طارم درجه یک در بازار و مراکز عمده بین 7هزار تا 8هزارتومان عرضه می‌شود.

ثبات قیمت لبنیات در ماه رمضان
علی رجبی‌برزآبادی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات از ثبات قیمت محصولات لبنی در ماه رمضان خبر داد و گفت: درخصوص قیمت شیر، کاهش قیمت به دلیل ارایه تخفیف نخواهیم داشت، اما درخصوص برخی مواد همچون ماست و پنیر، تخفیفاتی ازسوی برخی کارخانه‌ها به‌ویژه کارخانه‌ها مطرح خواهیم داشت. او در ادامه با بیان این‌که بازار مواد لبنی رکود خاصی را تجربه می‌کند، اظهار کرد: زمانی که ساخت‌وساز دچار رکود می‌شود، کلیه صنوف نیز با این مسأله درگیر خواهند شد و بازار لبنیات نیز از این قضیه مستثنی نیست.

پوشاک ایرانی به بازارهای بین‌المللی می‌آید
راهول مهتا رئیس فدراسیون جهانی پوشاک که امسال به ایران سفر کرده است، در مورد کیفیت پوشاک ایرانی اعلام کرد: من برای نخستین‌بار امسال به ایران سفر کردم، از نزدیک شاهد تولیدات پوشاک ایرانی هستم، اما برای من این پرسش پیش آمده که چرا با وجود کیفیت بالای تولیدات ایرانی، این محصولات فاقد بازار بین‌المللی هستند؟ اما این فدراسیون تمام تلاش خود را برای راهیابی ایران به بازارهای بین‌المللی انجام خواهد داد و امیدوارم همزمان ایرانی‌ها نیز ضعف‌های خود را به‌ویژه در زمینه طراحی برطرف کنند، زیرا در دنیای امروز طراحی مد حرف اول را در صنعت پوشاک می‌زند. مهتا در ادامه به مشکل جعل برندها اشاره کرد و گفت: ما با کشورهای عضو این فدراسیون صحبت‌هایی داشتیم و به آنها متذکر شدیم که اگر می‌خواهید عضوی از جامعه جهانی باشید، باید احترام مشتری و سایر رقبا را کسب کنید زیرا تولیدکننده به صرف چسباندن یک برچسب، برند نمی‌شود.


تعداد بازدید :  140