شماره ۸۵۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
کرمانشاه مهد اسب نژاد «کرد» است

رئیس هیأت سوارکاری استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه، مهد اسب نژاد کرد است.
ستار الماسی اظهار کرد: رشته سوارکاری از دیرباز مورد توجه مردم کرد بوده، چراکه این خطه دارای اسب‌های بسیار چابک، پرتوان و زیبایی بوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه از ‌سال 1380 که پیست سوارکاری استان‌کرمانشاه به استادیوم فوتبال تبدیل شد، محل مناسبی برای سوارکاری در استان وجود نداشت و به نوعی رشته سوارکاری در این دیار دچار ضعف شدیدی شد.
رئیس هیأت سوارکاری استان کرمانشاه گفت: از ‌سال 1380 تا همین چند‌سال اخیر هیچ مسئولی به سوارکاری و صنعت اسب توجه نمی‌کرد، اما با حمایت مدیرکل فعلی ورزش و جوانان استان از این رشته و اختصاص‌دادن مکانی در دهکده المپیک برای احداث پیست اسب‌سواری، این رشته ورزشی مجددا در استان فعال شد.
وی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر کورس‌های پاییزه و بهاره در دهکده المپیک کرمانشاه برگزار می‌شود.
الماسی همچنین درخصوص جایگاه اسب کرد، اظهارکرد: نخستین قدم در بحث اسب‌کرد این است که به معرفی آن در سطح کشور و جهان بپردازیم، لذا اقدام به برگزاری جشنواره زیبایی اسب طاقبستان کردیم که این جشنواره جزو برترین شوهای زیبایی اسب کشور است.
این مسئول در هیأت سوارکاری استان گفت: پایه کلیه نژادهای اسب‌های دنیا، اسب‌کرد است و اسب‌کرد به دلیل خاستگاهی که دارد (چهارفصل و کوهستانی‌بودن منطقه) ویژگی‌های خاص و منحصربه فردی دارد. رئیس هیأت سوارکاری استان کرمانشاه گفت: اسب‌کرد مظهر قدرت، سرعت، زیبایی و جسارت است. یعنی چهار ویژگی را توامان با یکدیگر دارد. وی خاطرنشان کرد: پیکر تراشیده شده با سنگ شبدیز در طاقبستان نمادی از ویژگی‌های اسب‌کرد است.
الماسی اظهار کرد: گردن فراخ، سینه ستبر، دم افراشته و سر و گردن قوی‌شکل نشانگر ویژگی‌های اسب اصیل کرد است.

 


تعداد بازدید :  233