شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
تجمع مقابل مركز هنرهاي نمايشي
تئاتری ها مطالبات گذشته خود را از مسئولان حاضر می خواهند

شهروند|جمعی از هنرمندان و فعالان تئاتر روز گذشته مقابل ساختمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به وضع انعقاد قرارداد اجراهای نمایشی، دستمزد هنرمندان تئاتر و مطالبات معوقه تئاتری‌ها اعتراض کردند که این اعتراض منجر به برگزاری نشستی با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرکل هنرهای نمایشی
 شده است.
اين در حالي است كه كلنگ اعتراضات هنرمندان تئاتر از ‌سال 89 و با وعده‌های بی‌سرانجام مسئولان فرهنگي سابق زده شده است؛ وعده‌هايي كه منجر به شكل‌گيري ديوار بي‌اعتمادي ميان تئاتري‌ها و مسئولان شد و همچنان ادامه دارد. در اين ميان اما تئاتري‌ها همچنان مطالبات گذشته خود را از مسئولان حاضر می‌خواهند.
تعداد تجمع‌كنندگان حدود 50 نفر بوده است و در ميان آنها هنرمندانی چون حمید مظفری، جواد انصافی، خسرو شهراز، پرستو گلستانی، هوشمند هنرکار، محمد ابراهیمیان، فروغ قجابگلی، سامان ارسطو، روح‌الله جعفری، علیرضا مهران، امیر کربلایی‌زاده، الهام شعبانی، ارشام مؤدبیان، آرش فلاحت‌پیشه، نوشین تبریزی، وحید آقاپور، حمید مظفری، سیروس همتی و...  حضور داشتند. اين اعتراض ابتدا در حیاط مرکز هنرهای نمایشی شكل گرفت اما بعد از چند دقیقه برای بیان خواسته‌هایشان به تالار «رودکی» رفتند.
این ماجرا منجر به حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی در جمع معترضان و برگزاری نشستی برای پاسخگویی شده است.
در این برنامه هوشمند هنرکار، کارگردان تئاتر و به نمایندگی از جمع معترضان خواستار مشخص‌شدن وضع بودجه تئاتر و پرداخت مطالبات هنرمندان این رشته شد. در ادامه نیز دیگر هنرمندان حاضر مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند. طاهری در این نشست به بیان مطالب کلی درباره تئاتر بسنده کرد.
آنها خواستار حضور علی مرادخانی معاون هنری شدند که در ابتدا به آنها گفته شد مرادخانی در این جمع حاضر نمی‌شود و چند نماینده از جمع حاضر خواسته‌ها را به او منتقل می‌کنند اما بعد از اعتراض هنرمندان، مرادخانی نیز در این جمع حاضر شد.
در همین زمینه روز گذشته زهرا صبري با اشاره به بسته‌نشدن قرارداد اجرا با گروه و همچنین حمایت نشدن از تولید و اجرای این اثر نمایشی خطاب به مدیرکل هنرهای نمایشی گفت:  اگر‌سال جاری مدیرکل تئاتر نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا وضع‌مان بدتر از این می‌شد؟


تعداد بازدید :  60