شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
د‌یار

 نماينده ولي فقيه در هرمزگان : به دلیل کمبود گندله کارخانه عظیم فولاد هرمزگان در خطر است
آيت‌الله نعيم‌آبادي با اشاره به اين‌كه مواد اوليه صنعت فولاد گندله است كه از معادن سيرجان توليد مي‌شود، گفت: مجموعه فولاد هرمزگان كه درحال توسعه و عظيم شدن است به دليل كمبود مواد اوليه با بحران مواجه شده است.
نماينده ولي‌فقيه افزود: در بازديدي كه از فولاد مباركه اصفهان داشتيم به‌دليل اين‌كه فولاد مباركه و فولاد هرمزگان هم سرنوشت هستند و با خشكسالي و كم‌آبي كه اصفهان را تهديد مي‌كند و به‌دليل منابع خدادادي كه در استان وجود دارد ازجمله آب دريا فولاد مباركه طرح‌هاي توسعه‌اي خود را در فولاد هرمزگان اجرا مي‌كند كه رهاورد آن ايجاد اشتغال خواهد بود.
امام‌جمعه بندرعباس و نماينده مردم در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سرمایه بزرگ صنعت فولاد برای استان هرمزگان گفت:  متاسفانه با برخی از تصمیم‌های نادرست و تأمین نشدن گندله این کارخانه که از مواد موردنیاز برای تولید فولاد است، کارخانه‌های فولاد هرمزگان در خطر سقوط است.
آيت‌الله نعیم‌آبادی از کمبود مواداولیه به‌خصوص گندله به‌عنوان مهم‌ترین مشکل تولید فولاد در هرمزگان نام برد و گفت: با این کمبودها نمی‌توان به تولید 10‌میلیون تن دست پیدا کرد.
خطيب جمعه بندرعباس بيان داشت: کار عظیمی درخصوص ایجاد صنایع تولید فولاد در غرب بندرعباس انجام شده، اما به دلیل کمبود گندله کارخانه عظیم فولاد هرمزگان در خطر سقوط است.
نماينده ولي‌فقيه در هرمزگان در ادامه از وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار و حتی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواست برای تأمین مواد اولیه این صنایع اقدام کنند.
وي از همه مسئولان کشوری و استانی که در تصمیم‌گیری‌های مربوط به صنعت فولاد مشارکت دارند خواست برای جلوگیری از به خطر افتادن صنعت فولاد هرمزگان تصمیم‌های درستی اتخاذ کنند.
گفتني است، رئيس‌جمهوری در سفر استاني خود به هرمزگان با حضور در سمپوزيوم فولاد اعلام کرد، هرمزگان به قطب اول فولاد كشور تبديل خواهد شد.  
با تكميل طرح‌هاي فولادي در استان و رسيدن به ظرفيت هدف‌گذاري شده توليد 10ميليون تن فولاد در سال، هرمزگان به قطب اول فولاد كشور تبديل خواهد شد كه درحال حاضر 5/7‌درصد فولاد خام كشور در شركت فولاد هرمزگان توليد مي‌شود.

ساماندهی تردد وسایل نقلیه سنگین در مرکز استان گلستان
گرگان - غلامرضا ولی‌پور| خبرنگار «شهروند»| شهردار گرگان گفت: به دنبال نارضایتی عمومی شهروندان از تردد وسائل نقلیه سنگین در معابر مختلف شهر و مخاطرات عبور و مرور این وسایل، رسیدگی به معضلات عبور و مرور وسایل نقلیه و ساماندهی تردد آنها در جلسه شورای ترافیک شهرستان پیشنهاد شد.
حسین صادقلو در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» در گرگان، افزود: در جلسه شورای ترافیک، شهرداری گرگان با تهیه گزارش تصویری، از وسایل نقلیه سنگین در نقاط مختلف شهر ازجمله کامیون‌ها، وسایل نقلیه عمرانی، پارک در معابر عمومی و مسیرهای تندرو بزرگراه شهید کلانتری (کمربندی)، بلوار جرجان، این موارد را مسبب معضلات ترافیکی و عامل ایجاد مشکل در تردد شهروندان اعلام کرد.
وی افزود: آلودگی زیست‌محیطی، تخریب آسفالت ناشی از ریزش روغن از دیگر پیامدهای منفی حضور کامیون‌ها و وسایل سنگین در سطح شهر گرگان است که در گزارش شهرداری گرگان به شورای ترافیک به آن اشاره شده است.
شهردار گرگان افزود: با بررسی مشکلات ایجاد شده در اثر تردد کامیون‌ها در سطح شهر، با موافقت اعضای شورای ترافیک شهرستان گرگان مقرر شد کمیته اختصاصی برای ساماندهی تردد کامیون‌ها در گرگان با مسئولیت اداره کل معدن، صنعت و تجارت تشکیل شود.
صادقلو با اشاره به این‌که اتخاذ این تصمیم به دلیل نظارت بر فعالیت رانندگان خودروهای سنگین برعهده اداره معدن، صنعت و تجارت است، اظهار داشت: همچنین مقرر شد که پلیس راهور مرکز استان گلستان نیز به موجب وظایف قانونی، با کامیون داران متخلف برخورد کند.
شهردار گرگان گفت: درنظر گرفتن مکان مناسب برای پارک کامیون‌داران در حاشیه شهر از موضوعاتی است که پس از تشکیل این کمیته اختصاصی در جلسه بعدی شورای ترافیک شهرستان گرگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


تعداد بازدید :  209