شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
مشاورعالی شهردار اراك:
اجرا ی 1550میلیارد تومان قرارداد و پروژه مشارکتی در شهر اراك

دبیر هیأت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری کلانشهر اراک با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای فعال کردن مبحث سرمایه‌گذاری و مشاركت در شهرداری اشاره کرد و افزود: تاکنون نهاد مشخصی برای تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر اراک و پیگیری اجرای این پروژه‌ها وجود نداشته که با تاکیدات انجام شده توسط شهردار محترم و شورای اسلامی شهر اراك، از این پس شورایعالی سرمایه‌گذاری با ساختاری جدید و با تعریف دقیق وظایف و مسئولیت‌ها فعالیت خواهد داشت تا راهکارها و تصمیمات لازم برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذاران اندیشیده و انجام شود.  
به‌گزارش «شهروند» غلامرضا نوری افزود: هیأت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری از تمامی علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند و با تسهیل شرایط و تسریع در انجام مراحل قانونی، به دنبال جذب سرمایه‌های خرد و کلان است.  
وی با اشاره به این‌که بالغ بر1550‌میلیارد تومان قرارداد و پروژه مشارکتی دردست اجرا یا در مرحله انعقاد قرارداد هستند، تصریح كرد: در اجرای این طرح‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر اراک شناسایی و سعی شده این پروژه‌ها در مناطق مختلف شهری توزیع عادلانه‌ای داشته باشند.  
وی به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پردیس خودرو با مشارکت بخش خصوصی و در قالب قراردادی به ارزش بالغ بر5هزار ‌میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه،1507 واحد صنفی آلاینده خودرویی به منطقه‌ای 21هکتاری در کمربندی شمالی اراک منتقل می‌شوند که این طرح با همکاری و مشارکت بسیار مناسب اصناف همراه بوده است و قراردادهای واگذاری واحدهای صنفی به متقاضیان نیز به زودی منعقد خواهد شد.  
مشاور عالی شهردار اراک از اتمام پروژه احداث پارکینگ طبقاتی خاتم در میدان شورا به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مشارکتی شهرداری خبرداد و افزود: این پروژه شامل 764 واحد پارکینگ عمومی است که در مدت قریب به 3سال اجرا شده ضمن این‌که پروژه پارکینگ طبقاتی ثنا شامل 200 واحد پارکینگ نیز در مجاورت این طرح درحال احداث است و تعداد پاركینگ‌های این 2 پروژه را به حدود 1000 واحد پاركینگ در هسته مركزی شهر اراك می‌رساند.  
نوری درخصوص پروژه مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی آفتاب در میدان شهدا گفت: برای ساخت این پروژه درگذشته قراردادی با بخش خصوصی منعقد شده بود كه به دلایلی، پروژه متوقف مانده بود که با پیگیری‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر اراك، اکنون در مرحله نهایی انتخاب سرمایه‌گذار جدید قرار دارد ضمن این‌که مراحل نصب اسکلت نیز توسط سازمان عمران شهرداری درحال انجام است. این پروژه شامل 7هزار مترمربع واحد تجاری و 436 واحد پارکینگ عمومی است.  
برنامه و سیاست شهرداری افزایش و تمرکز واحدهای تجاری در هسته مرکزی شهر اراک نیست.  
وی تصریح کرد: برنامه و سیاست شهرداری افزایش و تمرکز واحدهای تجاری در هسته مرکزی شهر اراک نیست بلکه با‌توجه به ضرورت اجرای طرح‌های تعریض خیابان شهید بهشتی و شهید رجایی و خیابان‌های مركزی و شلوغ شهر، واحدهای تجاری این پروژه‌های درحال احداث جایگزین واحدهایی که در طرح تعریض قرار دارند، خواهند شد.  
وی شروع عملیات احداث مجموعه خدماتی، رفاهی و تفریحی در میدان انقلاب با عنوان الماس غرب، احداث مجتمع تجاری و خدماتی در کوی صنعتی، اجرای پروژه تفریحی و ورزشی در پارک جنگلی شهید باهنر با مشارکت صنعتگران استان، رفع مشکلات منطقه 90 هکتاری حدفاصل کوی رضوی و شهرک ولیعصر و تعریف ضوابط ساخت‌وساز، احداث مجموعه فرهنگی و رفاهی تعاونی تلاشگران و همچنین اجرای پروژه تفریحی و گردشگری در منطقه دره گردو را از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های مشارکتی درحال اجرا عنوان کرد. 


تعداد بازدید :  74