شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر

آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی: مردم فریب شانتاژها را نمی‌خورند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که مردم با غیرت ایران، فریب شانتاژها و ظاهرسازی‌های دینی را نمی‌خورند.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی در دو دیدار جداگانه با اعضای شورای مرکزی مجمع ایثارگران و اعضای شورای مرکزی اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه وبویراحمد، با تأکید بر اهمیت انتخابات در نظام اسلامی و با اشاره به نتایج انتخابات در سال‌های 92 و 94، اظهار داشت: مردم وقتی انحراف از آرمان‌های امام(ره) و شهدا را در اداره کشور و بُعد اجرایی و حتی بعضا در بُعد تقنینی دیدند، وارد عرصه شدند و حتی ردصلاحیت‌های گسترده هم نتوانست در اراده مردم برای تغییر دولت و مجلس خللی ایجاد کند. هاشمی‌رفسنجانی، با انتقاد از بی‌اخلاقی‌های سیاسی که بعضا حریم خصوصی افراد را نیز نشانه‌ می‌گیرند، نگاه تنازع‌آمیز به گروه‌های سیاسی را به ضرر پایه اصلی نظام، یعنی وحدت دانست و با تأکید بر تفاوت عملکرد بعضی از افراد با اصل و ساختار نهادهای مقدس دینی و ملی گفت: نباید ایثارگران واقعی را به خاطر اختلافات دیدگاه خانه‌نشین کرد و کسانی که تازه انقلابی شده و مورد اقبال مردم نیز نیستند، خود را متولی انقلاب بدانند. وی با ارایه تحلیلی از شرایط آغاز به کار دولت دکتر روحانی گفت: وی با توجه به مجموعه شرایط و محدودیت‌ها، به‌ویژه مانع‌تراشی‌های یک عده تندرو در مجلس، عملکرد نسبتا خوبی داشت و مردم هم از آن خبر دارند. هاشمی‌رفسنجانی، اصلاح سیاست خارجی و تصویب و اجرای برجام را یکی از بهترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید خواند و با اشاره به قدرت رسانه‌ای مخالفان دولت گفت: به دور از آزادگی، انصاف و اخلاق و حتی بدون توجه به منافع و مصالح ملی، این جماعت با انواع رسانه‌ها، ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنند.

لاریجانی در جمع خانواده نمایندگان مجلس نهم: تصویب برجام جلوی سنگ‌اندازی دشمن را گرفت
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تصویب برجام در مجلس نتیجه ۳‌سال مذاکره را نهایی کرد، گفت: تصویب برجام جلوی سنگ‌اندازی‌های دشمن را گرفت که آن را مرهون نمایندگان مجلس هستیم. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی با حضور درجمع خانواده نمایندگان مجلس نهم که در صحن علنی مجلس برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رسیدگی به مسأله هسته‌ای بعد از 3‌سال مذاکره کاری بود که باید در مجلس نهایی می‌شد، چراکه دشمن سال‌ها موضوع هسته‌ای را بهانه کرده بود تا مشکلاتی را سر راه کشور قرار دهد. وی با تأکید بر ادامه روند پیگیری برجام درشرایط کنونی عنوان کرد: با تصویب برجام جلوی سنگ‌اندازی‌های دشمن گرفته شد که این مورد را مرهون نمایندگان مجلس هستیم که این مورد را (برجام) درحوزه سیاسی و اجتماعی به تصویب رساندند. لاریجانی در ادامه با شهادت به این‌که نمایندگان مجلس در تبعیت از مقام معظم رهبری عملکرد درستی داشتند، اذعان کرد: هرجا لازم بود، نمایندگان برای حمایت از رهبری ورود کردند و تدابیر ایشان را در مسائل به خوبی به کار بسته و با درک صحیح از شرایط ورق زرینی را برای تاریخ پارلمان رقم زدند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس: طرح «تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» از دستورکار خارج شد
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: طرح تعیین دوره آزمایشی «قانون سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» از دستورکار مجلس خارج شده است. به گزارش مهر، محمدعلی اسفنانی درباره سرانجام تعیین دوره آزمایشی قانون «تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» در صحن علنی مجلس اظهار داشت: قرار بود هیأت‌رئیسه مجلس درباره این‌که آیا این طرح با عنوان یک طرح خارج از دستور مطرح شود و مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی تعیین تکلیف شود یا خیر، تصمیم‌گیری کند که متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای اعلام نکرده‌اند. وی افزود: با وجود این‌که تعیین دوره آزمایشی قانون تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستورکار هفته جاری مجلس آمده بود، اما متاسفانه این موضوع به صحن علنی نیامده و با توجه به پایان دوره کاری مجلس و این‌که تنها دو جلسه باقی مانده که یکی از آنها اختتامیه است. نهایتا اگر یک جلسه دیگر تشکیل شود به دستورکارهای جاری اختصاص می‌یابد و می‌توان گفت که این طرح عملا از دستور کار مجلس خارج شده است. سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تصریح کرد: با این وضعیت، تعیین دوره آزمایشی قانون تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی عملا به مجلس دهم موکول شده است. گفتنی است  طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی اواخر‌ سال گذشته در صحن علنی مجلس مطرح شد و با موافقت نمایندگان رسیدگی به جزییات و تصویب آن مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون مشترک رسیدگی‌کننده به این طرح واگذار شد.

 


تعداد بازدید :  263