شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
جلسه انتخاب هیأت رئیسه فراکسیون امید برگزار شد
ریاست عارف با قیام اکثریت اعضا

گروه سیاسی| در دو سوی پایتخت، نمایشگاه بین‌المللی تهران و مجلس مشروطه عصر روز گذشته دو نشست از سوی دو جناح مدعی ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار شد. عمدتا برای سنجش قدرت تاثیرگذاری بر منتخبان جدید. دو نشستی که تا حدی آینده ریاست مجلس دهم را نیز مشخص کرد.
10 روز پیش بود که اصلاح طلبان و حامیان دولت در قالب فراکسیون امید در مسجد سلمان نهاد ریاست‌جمهوری گرد هم آمده و اصولگرایان در مجلس قدیم تا ما حصل جلسه تأکید هریک از فراکسیون‌ها بر حمایت از گزینه مورد نظرشان برای ریاست مجلس دهم باشد به‌طوری که اصولگراها در این جلسه از علی لاریجانی و اصلاح طلبان از محمدرضاعارف برای حضور در انتخابات هیأت رئیسه دعوت کردند.
هرچند که خروجی این نشست نیز دو عدد معنادار بود و فراکسیون امید اعضای خود را 158 نفر اعلام کرد اما فراکسیون اصولگرایان مدعی حضور 181 نماینده منتخب در صحن مجلس قدیم شد درحالی‌که جمع این اعداد به 339 نفر می‌رسد که قطعا بیشتر از تعداد قانونی 290 نماینده است.
دومین نشست هر دو فراکسیون روز گذشته برگزار شد و در اولین نشست اعضای فراکسیون امید ضمن تصویب اساسنامه این فراکسیون، محمدرضاعارف را با اتفاق‌ آرا  به‌عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب کردند.
در جریان رأی‌گیری برای انتخاب رییس‌موقت فراکسیون با توجه به اجماع عموم حضار روی انتخاب محمدرضا عارف رئیس جلسه نام او را به‌عنوان تنها نامزد ریاست فراکسیون اعلام کرد و اعضای جلسه عارف را به‌عنوان رییس‌موقت فراکسیون امید برگزیدند. هنگامی که رئیس جلسه از حضارخواست برای رأی دادن به عارف قیام کنند، تمامی اعضای حاضر در جلسه به پا خاستند. همچنین با رأی منتخبان عضو این فراکسیون که به گفته خبرگزاری‌ها اصولگرا (فارس و تسنیم) 106 نفر بوده اند، احمد مازنی، غلامرضا تاجگردون، محمدرضا تابش، الیاس حضرتی، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، محمد علی وکیلی و علی نوبخت نیز به همراه عارف به‌عنوان ۹ عضو هیأت رییسه موقت این فراکسیون انتخاب شدند.
بنابر اعلام عبدالرضا‌هاشم زایی که به‌عنوان رئیس سِنّی مسئولیت برگزاری دومین نشست هم‌اندیشی منتخبان فراکسیون امید و رأی گیری به منظور انتخاب رئیس و هیأت رییسه موقت فراکسیون را برعهده داشت، مسئولیت هیأت رییسه موقت تا حدود ۲ ماه دیگر و زمانی که پس از آغاز به کار مجلس دهم این فراکسیون کار خود را به صورت رسمی آغاز کند، ادامه خواهد داشت. در همین حال محمدرضا عارف طی سخنانی در این جلسه گفت:  مردم خیلی خوب به ائتلاف امید جواب دادند و فراکسیون امید باید با همه فراکسیون‌های مجلس همکاری کند.
از سوی دیگر، جلسه اصولگرایان درحالی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد که تعدادی از مجلس نهمی‌ها که از حضور در مجلس دهم بازماندند نیز در این جلسه حضور داشتند. امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست منتخبین اصولگرای مجلس دهم به فارس گفت:  در این جلسه حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد عنوان کرد که ما به قدر کافی قانون در مجلس به تصویب رسانده‌ایم و نباید طرح‌ها و لوایحی در دستور کار مجلس قرار گیرد که بار مالی بر کشور و نظام تحمیل کند.


تعداد بازدید :  295