شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر

بهمن بهلولی داور پیشکسوت فوتبال درگذشت
شهروند| یکی از داوران قدیمی و خاطره‌ساز برای فوتبال کشورمان دوشنبه‌شب دیده بر جهان فروبست تا جامعه داوری یکی دیگر از پیشکسوتان خود را از دست بدهد. مرحوم بهمن بهلولی که در دهه‌های 50 تا 70 امر قضاوت در فوتبال ایران و حتی در عرصه بین‌المللی را برعهده داشت، در جوانی جزو فوتبالیست‌های مطرح کشور بوده است. او سابقه بازی در تیم‌ملی جوانان را هم داشت؛ اما وقتی از تبریز به تهران سفر کرد، به صورت حرفه‌ای به داوری پرداخت. رضا غیاثی، رئیس سابق کمیته داوران درباره درگذشت بهلولی می‌گوید: «بهلولی ازجمله فوتبالیست‌های طراز اول تبریز بود. در مورد او می‌گفتند او آن‌قدر تکنیکی است که در زمین فوتبال فقط تیر دروازه‌ها را دریبل نکرده است. مرحوم بهلولی دبیر ورزش بود و وقتی از تبریز به تهران آمد،  به جای بازی به داوری فوتبال روی آورد و یک دوره هم داور بین‌المللی شد.»با مساعدت کمیته ملی المپیک، پیکر آن مرحوم در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا به خاک سپرده می‌شود. روحش شاد و یادش گرامی.

اهدای دکترای افتخاری دانشگاه «هانکوک» کره‌جنوبی به «ابتکار»
ایرنا| دکترای افتخاری دانشگاه مطالعات خارجی «هانکوک» کره‌جنوبی روز سه‌شنبه به «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشورمان اعطا شد.
«ابتکار» که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی «رهبران- آسیا 2016» به کره‌جنوبی سفر کرده، عصر سه‌شنبه در مراسمی که ازسوی دانشگاه مطالعات خارجی ‌هانکوک شهر سئول ترتیب داده شده بود، دکترای افتخاری علوم سیاسی این دانشگاه را دریافت کرد.
«این چول کیم» رئیس دانشگاه‌ هانکوک مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به خانم ابتکار اعطا کرد و گفت که انتخاب رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایران به این منظور، در راستای تلاش‌های صورت گرفته توسط ایشان درجهت تقویت همکاری‌ها در زمینه صلح جهانی و بهبود و حفظ محیط‌زیست بوده است.
معصومه ابتکار هم گفت: متاسفانه جنگ و تروریسم منابع مالی و انسانی را از کانون‌های اصلی همچون آموزش، سلامت و محیط‌زیست به سمت افزایش هزینه‌های نظامی، تداوم فقر و تخریب رشد و توسعه پایدار ملت‌ها سوق داده است. علاوه بر این‌ها بشر جنگ دیگری را بر علیه طبیعت آغاز کرده و آن حرص، زیاده خواهی و فشار مضاعفی است که ورای ظرفیت زیستی، به طبیعت وارد ساخته است.


تعداد بازدید :  328