شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
وزیر بهداشت:
تعرفه‌های پزشکی چهارشنبه نهایی می‌شود

شهروند| دوماه از‌سال 95 می‌گذرد اما هنوز تکلیف تعرفه‌های پزشکی مشخص نشده است. این بلاتکلیفی در روزها و هفته‌های گذشته، انتقادهای بسیاری را با خود همراه کرده و دیروز هم درحاشیه پنجاه‌وششمین کنگره انجمن دندانپزشکان ایران، روشن نشدن تکلیف تعرفه‌ها، مورد انتقاد رئیس نظام پزشکی قرار گرفت. علیرضا زالی درباره سرنوشت تعیین تعرفه‌های پزشکی‌ سال 95، گفت: متاسفانه هنوز تعرفه‌های پزشکی اعلام نشده و با وجود برگزاری چندین جلسه درکمیسیون‌های مختلف دولت اتفاقی نیفتاده است. در این زمینه هفته گذشته جلسه‌ای متشکل از نماینده سازمان نظام‌پزشکی، معاونت درمان وزارت بهداشت، روسای بیمه پایه و مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد اما هنوز بحث تعرفه‌ها در هیأت‌وزیران مطرح نشده است.
او ادامه داد: من در 15 اردیبهشت‌ماه نامه‌ای را در این زمینه به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری نوشتم و اعتراض جامعه پزشکی را هم نسبت به تأخیر در پرداخت مطالبات‌ و هم در رابطه با تاخیر در تعیین تعرفه‌ها اعلام کردم. متاسفانه این تاخیرها مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، به‌طوری که اکثر شهرستان‌ها در دوماه گذشته دچار یک سردرگمی شده و متضرر هستند.
رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی کشور با بیان این‌که تعرفه‌های پزشکی باید هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی در ابتدای ‌سال اعلام می‌شد، گفت: متاسفانه روند بروکراتیک اعلام تعرفه‌ها و تاخیر در اعلام آنها مشکلات متعددی را برای جامعه پزشکی ایجاد کرده و موجب نارضایتی آنها شده است. براین اساس امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع به گوش مسئولان مرتبط در هیأت‌وزیران برسد و تعرفه‌ها را با یک نگاه و سناریوی منطقی هر‌چه سریع‌تر اعلام کنند.
 تعیین تکلیف تعرفه‌های درمان چهارشنبه
درمیان انتقادهایی که به روشن نشدن تکلیف تعرفه‌های پزشکی با سپری شدن دوماه از سال، دیروز وزیر بهداشت درحاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها، درجمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی ‌سال 95 گفت: بنابر آن است که تعرفه‌های پزشکی امسال چهارشنبه نهایی شود و امیدواریم که دولت نیز هرچه سریع‌تر تعرفه‌ها را تصویب کند.


تعداد بازدید :  261