شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
ورود سامانه بارشی به کشور

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب ابرناکی، بارش‌های پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی برای مناطق شمال غرب، شمال شرق و برخی مناطق دامنه‌های البرز شرقی و ارتفاعات جنوب و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
طی امروز و فردا با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بر میزان ناپایداری‌ها افزوده شده که انتظار ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی برای شمال غرب، غرب، مرکز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز پیش‌بینی می‌شود.
با احتمال تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق طی امروز و فردا در بعد از ظهر برای استان‌های ایلام و خوزستان، وقوع گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست. همچنین از اواخر وقت امروز و طی فردا افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی برای استان‌های گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.
طی 3 روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد. امروز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات سمنان و شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز کمی ابری، به تدریج افزایش ابر، اوایل شب رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 35 و 22 درجه سانتیگراد و فردا پنجشنبه نیمه ابری تا ابری، همراه با رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 36 و 22 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 46 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای 8 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. 


تعداد بازدید :  225