شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
مهدی مناجاتی در گفت‌وگو با «شهروند» از سقوط تیم پاس می‌گوید
ذره‌ای از وجودم از بین رفت

شهروند| تیم فوتبال پاس چندسالی است که از دوران اوج خود فاصله گرفته است. پاس تهران بعد از تصمیم‌گیری‌های عجیب و غریب مجلسی‌ها در دولت قبل به شهر همدان واگذار شد و بعد از این تصمیم، پاس دیگر به شرایط خوب خود بازنگشت و روز‌به‌روز شرایط این تیم باسابقه و پرافتخار کشورمان وخیم‌تر شد، به‌گونه‌ای که دیگر این تیم در لیگ برتر که هیچ، در لیگ آزادگان هم حضور ندارد و به دسته دوم فوتبال سقوط کرده است.
دیگر پاسی وجود ندارد
مهدی مناجاتی، پیشکسوت قدیمی تیم پاس تهران درباره روند نزولی این تیم در فوتبال ایران به «شهروند» می‌گوید: «امروز مگر تیمی با نام پاس هم وجود دارد که درباره‌اش صحبت کنیم؟ چندسالی است که پاس از بین رفته است. همان زمان که این تیم از تهران به شهر دیگری واگذار شد، من گفتم که دیگر پاس را تمام شده بدانید. امروز به دسته دو رفته است و مطمئن باشید ‌سال آینده همین زمان دیگر اثری از تیم پاس نخواهیم دید. تیم پاس یکی از ریشه‌دار‌ترین تیم‌های ایران بود. پاس افتخارات زیادی را طی زمان‌های مختلف کسب کرده است. یادم نمی‌رود تنها تیمی که در ایران دارای زمین اختصاصی بود، پاس نام داشت. حتی استقلال و پرسپولیس هم از این موهبت برخوردار نبودند اما امروز اثری از پاس وجود ندارد.»
سقوط پاس به دلیل بی‌درایتی
او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: «قطعا سقوط پاس و ضعف این تیم مربوط به تصمیم مسئولان است. زمان ما که از این اتفاقات صورت نمی‌گرفت. مدیران و دوستانی که با بی‌درایتی و بی‌مسئولیتی این مشکلات را بر سر پاس ریختند، جواب دهند و من به‌شخصه از عاملان نابودی پاس نمی‌گذرم. مرحوم تیمسار صادقی با چه زحمتی این تیم را درست کرد و تحویل مردم و نیروهای مسلح داد. پرسنل نیروی انتظامی و بخش زیادی از توده مردم با این تیم زندگی می‌کردند و عاشقانه این تیم را دوست داشتند اما...»
خاطرات پاس از بین نمی‌رود
این پیشکسوت قدیمی فوتبال صحبت‌هایش را این‌طور به پایان می‌برد: «پاس بازیکنان بزرگی را به فوتبال ایران تحویل داده است. از زمانی که این تیم در لیگ برتر حضور ندارد، به‌نوعی می‌توانیم بگوییم که یکی از ستون‌های لیگ برتر از بین رفته است. این تیم زمینی در نازی‌آباد داشت که بسیاری از مربیان و پیشکسوتان امروز در آن رشد کردند و فوتبال را فراگرفتند. تمام خاطرات شیرین زندگی من با تیم پاس بوده است و امروز که با شما صحبت می‌کنم احساس می‌کنم ذره‌ای از وجودم را از دست داده‌ام.»

 


تعداد بازدید :  267