شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

جشنواره «غزه در محاصره» امسال برای دومین‌بار فرش قرمز خود را همزمان با فرش قرمز جشنواره کن، در غزه پهن کرد.

شرکت آیات مدیا اعلام کرد كه فیلم انیمیشن «فهرست مقدس» به کارگردانی محمد همدانی با نام «بازگشت»
(The Return) به‌عنوان نماینده ایران در روز انیمیشن (Animation Day) جشنواره کن حضور پیدا خواهد کرد.

آیین بزرگداشت «اردشیر مجرد تاکستانی» جمعه، ‏‎۳۱ ‎اردیبهشت با سخنرانی مهران لطفعلی، حسن محمدی و کمال‌الدین قطب در ‏فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. ‎

سینماتک خانه هنرمندان ایران با همکاری انجمن فیلم کوتاه ایران امروز چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت برگزیده فیلم‌های کوتاه بخش مسابقه سی‌و‌چهارمین جشنواره جهانی فجر را به نمایش خواهد گذاشت. امروز از ساعت ۱۸ فیلم‌های کوتاهی همچون «کودک و دریا»، «بازگشت»، «آقای بنفش»، «باران‌های گاه به گاه»، «کوه بزرگ شمال»، «الهه سفید»، «داویت»، «شلیک طلایی» و «تاریک روشن» در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان به نمایش در خواهند آمد. شرکت در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نمایشگاه نقاشی‌های مصطفی دشتی با نمایش مجموعا ٢٩ اثر نقاشی و چاپ، جمعه ٣١ اردیبهشت‌ماه ساعت ١٧ الی ٢١ در گالری شماره ‏‏١ فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد. ‎

گالری «شهریور» از روز جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ماه میزبان نمایشگاه «تناولی و ۵۰‌سال هنر پاپ» می‌شود.

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر ۲۷ اردیبهشت در بازار فیلم کن معرفی شد.

مستندهای «همه درختان من» و «یک ساعت از یک عمر» از ساخته‌های رخشان بنی‌اعتماد از ساعت 30 و 19 تا
30 و 21 پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت در پنجمین جشنواره فیلم «سبز» در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

فیلم مستند «نخل و آفتاب» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سیاوش دولت‌سرایی که درباره فعالیت‌های هنری و مصائب زندگی یک نوازنده محلی ساکن چابهار است، مراحل پایانی تولید را سپری می‌‌کند.

فیلم ویدیویی «حكم تیر» با نام قبلی «آخر خط» با اتمام مراحل فنی آماده نمایش شده و امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه از شبكه نمایش خانگی پخش می‌شود.

مراسم رونمایی از فیلم «ماه در جنگل» به کارگردانی سیامک شایقی با حضور فرهاد توحیدی دبیر جشنواره فیلم «سبز»، سیروس الوند، علیرضا داوودنژاد، علی ژکان، منوچهر مصیری و عوامل این فیلم در سینما فلسطین برگزار شد. در این مراسم سیامک شایقی نخستين نمایش فیلم «ماه در جنگل» را به جابر عناصری پدر تعزیه ایران که یک ماه پیش در سکوت خبری درگذشت، تقدیم کرد.

فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی در پنجاه‌و‌هفتمین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «سینما و هنر دانمارک» پذیرفته شد که از ۲۷ اردیبهشت تا ۱ خردادماه در کپنهاک برگزار می‌شود.

رابرت دنیرو که با بازی در نقش رابرتو دوران اسطوره بوکس بار دیگر درخشید، روز دوشنبه با نمایش این فیلم در شصت‌و‌نهمین جشنواره فیلم کن تجلیل شد.

نمایش فیزیکال «کلفت‌ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی ریحانه نبی‌یان از ۲۸ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه «دا» روی صحنه می‌رود.

نمایش «تا یک بشمار» به کارگردانی زهرا صبری برای اجرا در فستیوال تئاتر و تئاتر عروسکی FIMFA، به شهر لیسبون کشور پرتغال سفر کرد.


تعداد بازدید :  279