شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
آژير

عملیات 40 آتش‌نشان برای مهار آتش‌سوزی بزرگترین کارخانه تولید کاغذ
 ماموران آتش‌نشانی 9 ساعت برای مهار این آتش‌سوزی مهیب تلاش کردند
شهروند| آتش‌سوزی گسترده در محل نگهداری باگاس (پسماند نیشکر) در شرکت کاغذ پارس هفت تپه شوش رخ داد و پس از 9 ساعت تلاش آتش‌نشانان مهار شد.
این آتش‌سوزی با شروع وزش شدید باد گسترش یافت که شدت آتش به نحوی بود که از پنج شهر دزفول، شوش، حر، شاوور و الوان، ۱۱ اکیپ آتش‌نشان از همان ساعات اولیه در محل حادثه حضور پیدا کردند. براساس گزارش‌های رسیده این آتش‌سوزی حوالی ساعت 18 عصر دوشنبه در بخشی از محوطه ذخیره نگهداری باگاس به‌وقوع پیوست. این حادثه تلفات جانی درپی نداشته است.
روابط عمومی کارخانه کاغذ پارس هفت تپه میزان خسارت وارده ناشی از آتش سوزی بخشی از محصول باگاس این شرکت را 1.5‌میلیارد ریال اعلام کرد.
این آتش‌سوزی پس از 9 ساعت با تلاش ماموران آتش‌نشانی اعزامی از شهرهای مختلف شمال خوزستان مهار شد.
حمید خوش اخلاق، مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش نیز با اعلام این‌که 12 خودروی آتش‌نشانی از شهرهای شوش، دزفول، اندیمشک، شاوور، الوان، حر، شوشتر و شرکت‌های کشت و صنعت کارون، هفت تپه، حریر خوزستان، میان آب و نیز شهرک صنعتی شوش در مهار این آتش‌سوزی مشارکت داشتند گفت: «حدود 40 مامور آتش‌نشان با کمک سایر افراد برای مهار آتش وارد عمل شدند. در پی مهار این آتش 2مامور آتش‌نشانی دچار دود گرفتگی شدند که حال آنها خوب است.» کارخانه کاغذ پارس هفت تپه بزرگترین کارخانه تولید کاغذ در کشور است که در 100 کیلومتری اهواز و 35 کیلومتری شوش واقع است، بزرگترین کارخانه تولید کاغذ در کشور به‌شمار می‌رود.

سه زخمی در انفجار گاز سه واحد مسکونی
 شهروند| حادثه انفجار گاز در یک مجتمع مسکونی سه زخمی بر جای گذاشت.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزییات این حادثه گفت: «ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه وقوع انفجار در ساختمان ۸ طبقه در بلوک ۴۶ شهرک آپادانا به آتش‌نشانی اعلام شد. با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد در سه واحد ۱۳۰ متری طبقات ۴،۶ و ۷ انفجار گاز رخ داده است.»
وی با بیان این‌که این حادثه منجر به آتش‌سوزی نشده است، ادامه داد: «براثر انفجار و موج آن دیوارهای سه واحد تخریب شد. در این حادثه یک زوج جوان و یک زن مسن مجروح شدند که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، همچنین تعدادی از اهالی به علت صدای انفجار دچار شوک شدند. بررسی‌ها برای مشخص شدن علت نشت گاز و وقوع این حادثه ادامه دارد.»

ریزش آوار در همدان یک قربانی گرفت
شهروند|  ریزش آوار یک منزل مسکونی در همدان مرگ تلخ یک نفر را رقم زد.
«مسعود دهبانی‌صابر» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت:  ساعت 2:36 بامداد روز سه‌شنبه ریزش آوار یک منزل مسکونی در روستای ابرو به سامانه 125 گزارش شد.
مرکز پیام سازمان به محض دریافت خبر، نیروهای عملیاتی را از ایستگاه‌های مرکزی در خیابان اکباتان، شهید مسلم‌خانی واقع در میدان 9 دی و شهیدان حقگویان واقع در بلوار چیت‌سازیان با 14 مأمور و سه خودرو به محل حادثه اعزام کرد. آتش‌نشانان به محض استقرار در محل حادثه جست‌وجو برای یافتن افراد در زیر آوار را آغاز کردند و در کمتر از 30 دقیقه موفق به خارج کردن افراد گرفتار در زیر آوار شدند.»
دهبانی‌صابر با بیان این‌که علت وقوع این حادثه فرسودگی ساختمان گزارش شده است، اعلام کرد: «در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز مصدوم شد.»


تعداد بازدید :  313