شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
اعدام قاتل طلافروش مشهدی در ملأعام
این مرد پس از حمله به یک مغازه طلافروشی صاحب مغازه را به قتل رساند

شهروند| عامل قتل صاحب طلافروشی نگار در مشهد پس از گذشت هفت‌ماه در محل جنایت و در ملأعام اعدام شد.
ساعت 46: 10 ششم آبان‌ سال گذشته این پرونده پیش روی ماموران پلیس مشهد قرار گرفت. آن روز به ماموران خبر رسید که طلافروشی نگار در سی متری طلاب مشهد مورد حمله سارقان مسلح قرار گرفته است. بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. با حضور ماموران مشخص شد که پس از حمله سارقان به این طلافروشی، صاحب 34 ساله مغازه به نام مجید به علت اصابت چاقو به سینه‌اش جانش را از دست داده است، بنابراین کارآگاهان به بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته پرداختند. فیلم‌های دوربین‌های مداربسته طلافروشی نشان می‌داد ساعت 40: 09 دو مرد جوان که به صورتشان ماسک آلودگی هوا زده بودند، وارد مغازه شده و ادعا کردند قصد خرید طلا دارند. آنها در مورد قیمت طلا با صاحب مغازه صحبت کردند که درنهایت پس از نیم‌ساعت از زیر کاپشن خود دو اسلحه کلت وینچستر بیرون آوردند و از مرد طلافروش خواستند روی زمین بخوابد اما این مرد مقاومت کرد که یکی از سارقان با چاقو او را مجروح کرد. بعد از این‌که صاحب طلافروشی روی زمین افتاد، سارقان با سرقت دو کیلوگرم طلا با خودرو پراید از محل متواری شدند.
ماموران به تحقیق درباره شناسایی عاملان این سرقت مرگبار پرداختند و درنهایت پس از گذشت 48 ساعت از این سرقت، دو متهم پرونده به نام‌های بهروز و ناصر دستگیر شدند و صحنه قتل را بازسازی کردند.
آنها در بازجویی‌های پلیسی به ماموران گفتند: «از قبل این مغازه را شناسایی کرده بودیم و می‌دانستیم که دور و بر آن خلوت است و به‌راحتی می‌توانیم به طلافروشی دستبرد بزنیم، برای همین وقتی مرد طلافروش مغازه‌اش را باز کرد به بهانه خرید طلا به مغازه رفتیم و انگشتری را انتخاب کردیم و از آن عکس گرفتیم. با گفتن این‌که می‌خواهیم عکس را برای بستگان خود ارسال کنیم، نیم‌ساعت در مغازه ماندیم تا فرصت مناسب پیش آمد و نقشه را اجرا کردیم.»
 عامل این جنایت هم با اعتراف به قتل مرد طلافروش گفت: «مرد طلافروش مقاومت کرد و مجبور شدیم او را مجروح و فرار کنیم، اما باور کنید قصد کشتن او را نداشتیم، تنها قصدمان ترستاندش بود، اما بعد متوجه شدیم که او جانش را از دست داده است.»
پس از تکمیل تحقیقات نخست با دستور رئیس‌کل دادگستری استان خراسان رضوی شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده تشکیل و دو متهم محاکمه شدند. پس از محاکمه، حامد عامل جنایت به قصاص محکوم شد. درنهایت پس از تأیید این حکم صبح دیروز با حضور اولیا دم و مردم حکم قصاص عامل جنایت در طلا فروشی نگار اجرا شد.

 


تعداد بازدید :  701