شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازار جهانی

کوچ اجباری کاربران به ویندوز 10
مایکروسافت در روزهای اخیر تلاش کرده به شیوه جدیدی کاربران ویندوزهای قدیمی‌تر را به مهاجرت به ویندوز ۱۰ مجبور کند و پیام‌هایی دال بر تعیین یک ضرب‌الاجل را برای آنان به نمایش گذارده است. در ماه‌های اخیر بارها و بارها پیامی دال بر دریافت ویندوز 10 یا Get Window 10 در پنجره کوچکی در سمت چپ نمایشگر برای کاربران ویندوز به نمایش گذارده شده است. حالا به جای ترغیب کاربران به نصب ویندوز 10، مایکروسافت به‌طور خودکار تاریخ و ساعتی را برای به‌روز کردن رایانه‌های شخصی و مهاجرت به ویندوز 10 اعلام کرده است. اگر کاربران نخواهند به‌روز به ویندوز 10 مهاجرت کنند، باید به‌طور دستی روی لینک موجود در پیام کلیک کنند و برای برنامه‌ریزی مجدد این روند یا کنسل‌کردن کلی آن تصمیم بگیرند.

آغاز نمایش تبلیغات در جست‌وجوگر عکس گوگل
گوگل که مدت‌هاست در جست‌وجوگر متنی خود آگهی‌های تبلیغاتی نمایش می‌دهد، قصد دارد دامنه این کار را به خدمات جست‌وجوی عکس خود نیز بکشاند. این آگهی‌ها بر مبنای جست‌وجوی کاربران و تنها روی گوشی‌های همراه به نمایش درمی‌آیند. بنابراین اگر کاربری دربخش جست‌وجوی عکس گوگل به دنبال محصول خاصی بگردد، برخی اقلام قابل خرید و محصولات مرتبط را مشاهده خواهد کرد. معاون فروش شرکت گوگل در این مورد گفته است: هدف ما ساده کردن خرید آنلاین از طریق گوشی‌های همراه است. به گفته وی: متداول‌ترین بازخورد درمیان کاربران این خدمات آن است که من این محصولات را دوست دارم. قیمت آنها چقدر است و از کجا می‌توانم آنها را خریداری کنم.

تغییرات در محدودیت 140 کاراکتری توییتر
درپی رقابت بین شبکه‌های اجتماعی در زمینه جذب بیشتر کاربران و ترغیب آنها به استفاده از آن شبکه، موضوع تعداد کاراکترهایی که هر پست در این شبکه‌ها می‌تواند برخوردار باشد، مدت‌هاست مطرح است و یکی از گزینه‌هایی است که این شبکه‌ها برای جلب‌نظر کاربران روی آن تمرکز می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد خبرهای خوبی برای کاربران توییتر در راه باشد: این پلتفرم احتمالا از این پس تصاویر و لینک‌هایی که در پست‌ها گذاشته می‌شود را جزو محدودیت 140 کاراکتری هر پست شمارش نخواهد کرد. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، کاربران این سرویس از این پس می‌توانند اطلاعات بیشتری را در هر پست با دیگران به اشتراک بگذارند. توییتر هنوز درخصوص این تغییر خبری منتشر نکرده است، اما در گزارشی در بلومبرگ اعلام شده که منابعی موثق خبر داده‌اند که این تغییر درعرض دوهفته آینده اجرایی خواهد شد.

عربستان فیس‌بوک را مسدود کرد
دولت عربستان از بیم کاهش درآمد شرکت‌‌های مخابراتی این کشور و آسیب دیدن منابع درآمدی خود دسترسی به نرم‌افزار پیام‌رسان فیس‌بوک را غیرممکن کرده است. عربستان پیش از این هم برقراری تماس‌های تلفنی اینترنتی از طریق برنامه‌های واتس‌آپ و وایبر را ناممکن کرده بود، اما استفاده از برنامه‌هایی مانند تانگو و لاین را آزاد گذاشته بود. مقامات عربستان به‌طور رسمی نقض قوانین این کشور را عامل بلوکه کردن پیام‌رسان فیس‌بوک اعلام کرده‌اند، اما منابع مطلع می‌گویند مقابله با فناوری‌های جدید درجهت حفظ درآمدهای سنتی شرکت‌های مخابراتی عامل این مسأله است. آنان حاضر نیستند به‌طور دقیق قوانین نقض‌شده توسط پیام‌رسان فیس‌بوک را اعلام کنند. عربستان‌سعودی سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در زمینه فیلترینگ اینترنت اعمال می‌کند و علاوه بر فیلترکردن قابلیت گپ صوتی و ویدیویی پیام‌رسان فیس‌بوک نرم‌افزار گپ ویدیویی imo را فیلتر کرده است.

لپ‌تاپ جدید اچ‌پی با قیمت  1249 دلاری
 EliteBook 1030 پرمیوم جدیدترین لپ‌تاپ کمپانی اچ‌پی به شمار می‌رود که به تازگی معرفی شده است. این لپ‌تاپ با ابعاد صفحه ‌نمایش 13.3 اینچی و بدنه کاملا فلزی، طراحی بسیار زیبایی دارد و قیمت آن از ۱۲۴۹دلار شروع می‌شود. این لپ‌تاپ در دو نسخه با صفحه ‌نمایش معمولی و تاچ عرضه خواهد شد. این جدیدترین لپ‌تاپ کمپانی معتبر اچ‌پی است که از طراحی زیبا و بدنه کاملا فلزی بهره می‌برد که به تازگی در دو نسخه با صفحه ‌نمایش لمسی و کیفیت QHD و معمولی با کیفیت  FHD عرضه و معرفی شده و قیمت آن از ۱۲۴۹دلار شروع می‌شود. الایت‌بوک ۱۰۳۰ پرمیوم بدنه‌ای کاملا فلزی دارد که به زیبایی تراش خورده است. حاشیه اطراف صفحه ‌نمایش آن بسیار کم است و تاچ‌پد بزرگی نیز دارد. صفحه ‌نمایش آن با لایه محافظ گوریلا گلس پوشانده شده و به صفحه‌کلید حرفه‌ای ضدآب با نور پس‌زمینه مجهز است. خریداران می‌توانند این لپ‌تاپ زیبا را با ۱۶گیگابایت حافظه رم و درایو SSD با ظرفیت ۵۱۲گیگابایتی خریداری کنند.

 


تعداد بازدید :  189