شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
پرسه در بازار

روند کاهشی قیمت‌ها در هفته گذشته
تغییرات قیمت بهای 11 گروه کالایی در هفته منتهی به 24 اردیبهشت‌ماه امسال منتشر شد. در هفته مورد بررسی قیمت لبنیات و چای بدون تغییر بود اما تخم‌مرغ 1.5 درصد، میوه‌های تازه 4.1 درصد، سبزی‌های تازه 8.4 درصد، گوشت قرمز 0.1‌درصد و گوشت مرغ 4.7‌درصد کاهش داشت. در هفته گذشته فقط قیمت گروه حبوب 1.3‌درصد رشد داشته است. در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری لیموشیرین عرضه نمی‌شد و هلو عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه‌وتره‌بار عرضه می‌شد. در گروه سبزی‌های تازه بهای سبزی‌های برگی معادل 0.1‌درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 2.4‌درصد تا 18.2‌درصد کاهش یافت. در هفته مورد گزارش، بهای گوشت گوسفند معادل 0.1‌درصد و گوشت مرغ 4.7‌درصد کاهش داشت و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. در این هفته بهای قند و روغن نباتی مایع هر یک معادل 0.1‌درصد افزایش یافت. قیمت شکر، چای خارجی و روغن‌نباتی جامد ثابت بود.

10 شهربازی غیر استاندارد تعطیل شد
مسلم بیات، مدیرکل استاندارد تهران با اعلام خبر انجام ۱۲۰ مورد بازرسی از شهربازی‌های تهران، از پلمب ۱۳۰ تجهیزات در این شهربازی‌ها در یک‌ سال گذشته تا کنون خبر داد. او در این‌باره توضیح داد: نظارت‌های بازرسان استاندارد بر وسایل و مجموعه‌های بازی و تفریحی بسیار جدی و مستمر است و با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌شود. در این راستا بازرسان استاندارد از 1727 تجهیزات بازی در استان بازرسی کردند. علاوه بر این در ‌سال گذشته، 130 وسیله بازی در 11 شهربازی پلمب شد. بیات با تأکید بر این‌که کلیه وسایل و تجهیزات بازی استاندارد اجباری دارند، تشریح کرد: از ابتدای اجباری شدن استاندارد تجهیزات بازی 10 شهربازی‌ در استان با نام‌های شاهد، بومهن، رودهن، فجر افسریه، ولیعصر شهر قدس، خانه کودک پارک ساعی، ایستگاه شادی ‌هایپراستار، شهر ستاره‌ها، پارک معلم و سرزمین جادویی به‌طورکلی جمع‌آوری شده است.

قیمت کره تا پایان ماه رمضان گران نمی‌شود
در پی حذف ارز مبادله‌ای برای واردات مواد اولیه کره، محمد فربد، عضو انجمن صنایع لبنی اعلام کرد که با وجود تغییر نرخ ارز برای واردات مواد اولیه،‌ قیمت کره تا پایان ماه رمضان افزایش نمی‌یابد. او ادامه داد: با توجه به قیمت فعلی ارز آزاد و ارز دولتی، شاهد افزایش 12 تا 13‌درصدی قیمت برای واردکنندگان خواهیم بود و در حال حاضر مجبور هستیم که این تغییر را تحمل کنیم؛ البته میزان این افزایش قیمت خیلی بالا نیست و به اندازه فشاری که در دولت قبل به واردکنندگان تحمیل شد، نیست؛ چراکه در دولت قبل شاهد بودیم که به یک‌باره قیمت ارز از 1256 تومان به حدود 2500 تومان افزایش یافت. گفتنی است در ادامه روند بازنگری در فهرست کالاهای وارداتی و نوع ارز وارداتی آنها، فهرست جدیدی شناسایی شد و ارز وارداتی آنها به ارز آزاد تغییر کرد. بر این اساس کره از جمله اقلامی است که واردات آن از این پس قابلیت استفاده از ارز سیستم بانکی را ندارد و ثبت سفارش آنها صرفا از محل ارز متقاضی انجام می‌شود.

 


تعداد بازدید :  204