شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

قیمت نفت در نقطه اوج 6ماهه| درحالی ‌که بازار روی اختلالات درعرضه نفت متمرکز شده، قیمت نفت دیروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و نفت‌خام آمریکا به بالاترین رقم در 6ماه گذشته رسید. قیمت جهانی نفت ۲۸سنت افزایش یافت و به ۴۹دلار و ۲۵سنت در هر بشکه رسید که فاصله چندانی با بالاترین رقم ۶ماه اخیر یعنی ۴۹دلار و ۴۷سنت نداشت. (رویترز)
عربستان خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا| براساس آمارهای اعلام شده ازسوی خزانه‌داری آمریکا، عربستان تا ماه مارس 116.8‌میلیارد دلار اوراق خزانه‌داری آمریکا را خریداری کرده است. این رقم حدود 20‌درصد 587‌میلیارد دلار ذخایر خارجی عربستان و حدود 10‌درصد ذخایر چین و ژاپن است. (بلومبرگ)
رشد قیمت جهانی طلا|  قیمت جهانی طلا در بازار معاملات آتی روز سه‌شنبه برای تحویل در ماه ژوئن، روند صعودی را تجربه کرد. این افزایش بهای طلا به دلیل انتشار آمار روند افزایشی ۳دهم‌درصدی نرخ تورم آمریکا کلید خورد. بهای طلا با ۳دلار و ۴۰ معادل ۲۷دهم‌درصد رشد به یک‌هزارو۲۷۷دلار و ۴۵سنت در هر اونس رسید. (اینوستینگ)
۷۰۰‌هزار تن برنج پاکستانی در ایران|  اعضای اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان تصمیم گرفته‌اند با هدف افزایش صادرات برنج خود به ایران به رقم 600 تا 700‌هزار تن دفاتر خود در تهران و مشهد را دایر کنند. این تصمیم پس از سفر هیأتی از این اتحادیه به ایران و دیدار با واردکنندگان برنج در ایران اتخاذ شده است. این نشست موفقیت‌آمیز بوده و صادرکنندگان برنج پاکستان انتظار دارند سفارشات جدیدی دریافت کنند. (تریبیون)


تعداد بازدید :  200