شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
آغاز مسابقات فوتبال اینچئون قبل از افتتاحیه
ویتنام، حریفی آسان برای شاگردان وینگادا

گروه ورزش| با وجود این‌که مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی روز جمعه برگزار می‌شود و مسابقات رسما از روز شنبه آغاز خواهد شد ولی با توجه به فشردگی مسابقات فوتبال و تعداد زیاد مسابقات این رشته رقابت تیم‌های امید کشورها از روز گذشته آغاز شد و تیم فوتبال امید کشورمان نیز در اولین گام امروز رودرروی ویتنام قرار می‌گیرد.
تکرار یک تجربه تلخ
برخلاف نظر کارشناسان، علاقه‌مندان فوتبال و حتی بعضی مسئولان فدراسیون، باز هم تیم‌ملی امید با بازیکنانی به اینچئون رفت که 7 نفر از آنها نمی‌توانند در مسابقات مقدماتی المپیک 2016 ریو حاضر باشند تا اولویت نخستشان از حضور در این بازی‌ها، کسب مدال در کره‌جنوبی باشد. انتظار می‌رفت مجموعه فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک از تجربیات تلخ چند 10‌ساله این تیم در ناکامی از راهیابی به بازی‌های المپیک بهره بگیرند و بازی‌های آسیایی را مقدمه‌ای برای رسیدن به المپیک بدانند اما متأسفانه در دوره پیش‌رو هم این اتفاق نیفتاد. آن هم در شرایطی که به خاطر برگزاری فشرده مسابقات لیگ، این تیم برای در اختیار داشتن بازیکنانش در همین تعداد محدود اردوی انجام‌شده هم با مشکلات متعددی مواجه بود .
شروع آسان با ویتنام
به‌هرحال اولین بازی شاگردان نلو وینگادا امروز از ساعت 17 مقابل تیم ویتنام انجام می‌شود. این دو تیم در استادیوم آنسان‌وا به مصاف یکدیگر می‌روند. ویتنام هرگز حریف قدرتمندی برای تیم ایران محسوب نمی‌شود و بازیکنان کشورمان می‌توانند از این مسابقات به‌عنوان یک بازی تدارکاتی نهایت بهره را ببرند. ضمن این‌که نباید به واسطه نام حریف، این تیم را دستکم بگیرند. دومین مسابقه ملی‌پوشان هم 27 شهریور در همین ساعت در استادیوم مونهاک مقابل قرقیزستان خواهد بود. مسابقه مرحله یک‌هشتم ‌نهایی در روزهای سوم و چهارم مهر، یک‌چهارم نهایی ششم مهر، نیمه‌نهایی هشتم و فینال بازی‌ها دهم مهر برگزار می‌شود.

 


تعداد بازدید :  66