شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
فقط قهرمانی انتظارات را برآورده می‌کند
بسکتبال؛ برنزی که باید طلایی شود

گروه ورزش| تیم‌ملی بسکتبال کشورمان درحالی راهی بازی‌های آسیایی اینچئون می‌شود که چند روزی بیشتر نیست از رقابت‌های سنگین جام‌جهانی بازگشته و بازیکنان فشار زیادی را تحمل می‌کنند. با توجه به قهرمانی‌های اخیر بسکتبالیست‌ها در آسیا انتظارات از این رشته بسیار بالاست اما نباید یادمان برود که آسمان خراش‌های ایران تا به حال موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی نشده‌اند.
سومی، بالاترین افتخار
بسکتبال ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی فقط 3 بار موفق به رفتن روی سکو شده است که البته هر 3 بار نیز در سال‌های 1951، 2006 و 2010 مدال آنها برنز بوده است. کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در‌سال 2013 که بسیار هم مقتدرانه به دست آمد، انتظارات را از بسکتبال بالا برده است.  
تیم آماده جام جهانی
شاگردان بچیروویچ که به‌تازگی در مسابقات جام‌جهانی با کسب یک برد و 4 باخت موفق به صعود به دور دوم نشدند، اگرچه نمایشی شایسته داشتند، در تلاش هستند تا با همان آمادگی پای به اینچئون بگذارند. سرمربی اسلوونیایی نسبت به جام‌جهانی فقط یک تغییر در ترکیب تیمش داده و سجاد مشایخی، حامد حدادی، حامد آفاق، محمدصمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان، اصغر کاردوست، روزبه ارغوان، مهدی کامرانی، آرمان زنگنه، فرید اصلانی حاجی‌آبادی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی دهکردی 12 مرد بسکتبال ایران در غیاب ارسلان کاظمی در این دوره رقابت‌ها خواهند بود.  
مشحون: نباید انتظارات را بالا برد
محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در آستانه اعزام تیمش به بازی‌های آسیایی اینچئون به «شهروند» می‌گوید:  «متاسفانه یکسری از دوستان با صحبت‌هایی که انجام دادند، انتظارات را از بسکتبال بالا برده‌اند، البته ما هم بدمان نمی‌آید که به‌راحتی قهرمان این بازی‌ها شویم اما تیمی میزبان است که در هر مدرسه‌اش یک سالن بسکتبال دارد. ضمن این‌که ما در مسابقات قبلی با نتیجه‌ای نزدیک حریفانمان را شکست داده‌ایم.» وی همچنین می‌افزاید: «بازیکنان در بهترین شرایط به‌سر می‌برند و در جام‌جهانی نیز هنرنمایی کردند. برخلاف آنچه برخی اعلام می‌کنند باید فرانسه و صربستان را می‌بردیم، دیدیم که آنها دوم و سوم جام‌جهانی شدند. کار در ورزش‌های توپی متفاوت است و دهم ثانیه‌ها تعیین‌کننده هستند.»


تعداد بازدید :  79