شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
حمید درخشان در گفت و گو با «شهروند»:
بازیکنان پرسپولیس مردتر از آن هستند که کم‌کاری کنند
خوشحالم که تا به حال به استقلال نباخته‌ام مگر من عامل تغییرات باشگاه هستم؟!

|  امیر صادقی‌پناه   |   دبیر گروه ورزش|

حمید درخشان، روزگار دشواری را سپری می‌کند.  او که چندین و چند‌سال منتظر حضور روی نیمکت پرسپولیس بود، بالاخره به آرزوی دیرین خود رسید اما در شرایطی بسیار سخت. درخشان که هروقت بحث بر سر انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس به میان می‌آمد، نامش بر سر زبان‌ها می‌افتاد و هر بار به دلیلی قرعه به نام فرد دیگری درمی‌آمد، حالا سکان هدایت سرخپوشان را در اختیار گرفته و امیدوار است بتواند کشتی به گل نشسته پرسپولیس را به ساحل آرامش برساند. او در این مسیر سخت موانع زیادی را مقابل خود می‌بیند اما سعی می‌کند روحیه‌اش را از دست ندهد و با کنار زدن حاشیه‌ها هدف خود را دنبال کند. گفت‌وگوی «شهروند» با حمید درخشان را در ادامه می‌خوانید:  
*بالاخره به آرزویی که سال‌ها در سر داشتید، رسیدید اما شرایط خوب نیست.
به هر حال همیشه قرار نیست چیزی که خود آدم فکر می‌کند، برایش رقم بخورد. من همیشه دوست داشتم از ابتدای فصل پرسپولیس را بگیرم، تیم را خودم ببندم و بعد در مسابقات شرکت کنم اما انگار قسمت این بود که طور دیگری هدایت پرسپولیس را برعهده بگیرم.  فقط از یک چیز ناراحتم و آن هم این است که همه بدها برای من هستند.
*منظورتان از این‌که همه بدها برای شما هستند، چیست؟
خب شما ببینید همه مربیان قبلی این شانس را داشته‌اند که تیم را خودشان ببندند اما برای من این شرایط رقم نخورده است.
*از حرف‌هایتان اینطور پیداست که فشار زیادی را تحمل می‌کنید؛ درست است؟
متاسفانه همین‌طور است.  من هرگز فکر نمی‌کردم این‌قدر شرایط برایم سخت شود.  باور کن از روزی که سرمربی شدم تا امروز که با شما صحبت می‌کنم، روحیه‌ام بسیار پایین آمده است.
*دلیل این مسأله چیست؟
حواشی‌ای که یک عده برایم درست می‌کنند. این عده اصلا پرسپولیس برایشان اهمیت ندارد و فقط به آدم‌ها فکر می‌کنند و این‌که چون درخشان به جای یک مربی دیگر آمده باید او را بکوبند. یک سوال از شما دارم. کدام مربی در دنیا پیدا می‌شود که در فاصله 5 روز این‌قدر اذیت شود؟ به خدا قسم هیچ جا این شرایط ایجاد نمی‌شود. در این اوضاع به نظر شما من مربی می‌توانم کار تاکتیکی انجام دهم؟
*طبیعی است که دل پری داشته باشید اما باید به هواداران پرسپولیس هم فکر کرد. قبول کنید انتظار آنها برای پیروزی تیم انتظار زیادی نیست!
هوادار همیشه حق دارد اما آیا هوادار به حال و روز من فکر کرده است؟ من فقط یک جلسه تیم را قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان تمرین داده بودم اما دیدید که در جریان بازی از دقیقه 35 جو ورزشگاه چگونه بود.
*مساله‌ای که وجود دارد، هواداران هنوز نتوانسته‌اند برکناری دایی به آن شکل را هضم کنند.  شاید همین امر باعث شده نتوانند شما را به‌عنوان سرمربی قبول کنند.
خب، فرض می‌کنیم حرف شما درست باشد اما آیا تقصیر من است؟ مگر من به مسئولان باشگاه گفتم تغییر و جابه‌جایی در تیم ایجاد کنند؟ واقعا نقش من چیست که همه بلاها را سر من می‌آورند؟ من یک مربی هستم، وقتی پیشنهاد همکاری می‌شود، فکر می‌کنم یا می‌پذیرم یا نمی‌پذیرم.  سرمربیگری پرسپولیس را بدون هیچ شرطی پذیرفتم چون این‌جا خانه من است؛ اگر من هم نمی‌آمدم، یک نفر دیگر سرمربی می‌شد. پس چرا   قربانی می‌کنند؟
*شاید نسل جدید هواداران از افتخارات شما برای پرسپولیس بی‌خبر هستند!
اگر اینطور است از پدرانشان بپرسند من که بودم و چند‌سال در پرسپولیس زحمت کشیدم.    
*یک رکورد جالب هم دارید که نباختن به استقلال در تاریخ مربیگری‌تان است.
من هیچ وقت دنبال رکورد نبوده‌ام اما خوشحالم که تا به حال در دوران مربیگری به استقلال نباخته‌ام.  
*حمیدخان! شما از هواداران ناراحتید، با این وجود چه خواسته‌ای از آنها دارید؟ به‌هرحال هرچه باشد شما در وهله اول باید همین هواداران را راضی کنید.
من از هواداران می‌خواهم صبور باشند و اجازه دهند در آرامش کار خودمان را انجام دهیم.  فکر می‌کنم فکر کردن به گذشته، دردی را دوا نمی‌کند. تغییراتی ایجاد شده و کار تمام است.  دوستان اگر پرسپولیس را دوست دارند، به حمایت از ما بپردازند و نگذارند فشار روی تیم، بیش از این کادرفنی و بازیکنان را دچار استرس و نگرانی کند.
*اگر هواداران از شما حمایت کنند، قول موفقیت می‌دهید؟
هواداران پرسپولیس در قلب من جا دارند. به همه قول می‌دهم هرچه در توان دارم برای موفقیت تیم بگذارم.  
*بحث دیگری که درباره شما وجود دارد، ماجرای موقت یا دایم بودن حضورتان در پرسپولیس است. خودتان توضیح می‌دهید؟
من به‌عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شده‌ام و هیچ‌کس به من نگفته موقت هستی یا دایم. از نظر من همه مربیان موقت هستند چون یک روز باید بروند، من هم تا روزی که هستم نهایت تلاشم را می‌کنم که بتوانم در پرسپولیس موفق باشیم، اگر هم نباشم برای پرسپولیس دعا می‌کنم.
*به عنوان سوال پایانی، بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان شایعه کم‌کاری برخی بازیکنان به وجود آمده است. آیا این موضوع صحت دارد؟
این حرف‌ها در پرسپولیس معنایی ندارد. بازیکنان پرسپولیس مرد‌تر از این حرف‌ها هستند و کم‌کاری نمی‌کنند. من به همه نفرات اطمینان دارم و امیدوارم اشتباهات نفرات در بازی‌های آینده کمتر و کمتر شود. 


تعداد بازدید :  83