شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
برای نخستین‌بار در تاریخ
تیم ملی کشتی فرنگی، قهرمان جهان شد
حمید سوریان، با کسب ششمین مدال طلای جهانی و با احتساب طلای المپیک 2012، پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران شد

گروه ورزش| تیم‌ملی کشتی فرنگی کشورمان که در 2 روز نخست مسابقات قهرمانی جهان فقط توسط امید نوروزی به یک مدال نقره رسیده بود، در روز پایانی این رقابت‌ها شرایط بسیار بهتری داشت و به 3 مدال دیگر دست یافت تا برای نخستین بار عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.  
عملکرد درخشان در روز آخر
بر خلاف 2 روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان که فقط یک مدال برای فرنگی‌کاران کشورمان در برداشت، در روز پایانی این مسابقات 3 فرنگی کار کشورمان خوش درخشیدند و هر 3 روی سکو ایستادند تا ایران نیز برای نخستین بار به‌عنوان قهرمانی جهان دست یابد. با این‌که کسی فکرش را نمی‌کرد بعد از حذف 4 کشتی‌گیر ایران در 2 روز نخست این رقابت‌ها، شاگردان پازاج و بابک مدعی کسب عنوان قهرمانی باشند اما مدال‌های این دوره به نحوی میان کشورها پخش شد که ایران 42 امتیازی بر سکوی نخست جهان ایستاد. این درحالی است که در روز دوم این مسابقات نیز امید نوروزی با ناداوری از رسیدن به مدال طلا بازمانده بود.
نام سوریان در تاریخ ورزش ایران ثبت شد
حمید سوریان، فرنگی کار وزن 59 کیلوگرم کشورمان با درخشش خیره‌کننده در مسابقات این وزن مقتدرانه به فینال رسید و در این مرحله نیز حریف روسش را از پیش رو برداشت تا به ششمین مدال طلای خود در مسابقات جهانی برسد که در کنار طلای المپیک 2012، او را به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران تبدیل می‌کند. این عنوان پیش از این در اختیار عبدالله موحد بود که با این طلای سوریان به او رسید تا نام وی در تاریخ ورزش ایران ثبت شود. در وزن 71 کیلوگرم افشین بیابانگرد با کسب مدال برنز امتیاز خوبی را برای ایران ذخیره کرد و قاسم رضایی که انتظار می‌رفت یک طلای دیگر برای ایران کسب کند هم به مدال برنز دست یافت.  
فرنگی جور کشتی آزاد را کشید
کشتی فرنگی کشورمان تا به حال فقط در المپیک و جام‌جهانی به‌عنوان قهرمانی دست یافته بود و بهترین عنوان این تیم در مسابقات جهانی حتی با هدایت محمد بنا سومی بود اما امسال با این‌که کسی انتظار قهرمانی از تیمی که بابک و پازاج هدایت آن را برعهده داشتند، نداشت این تیم بر سکوی نخست جهان ایستاد.  آزادکاران ایران با تعداد مدال بیشتر چند روز قبل به‌عنوان نایب قهرمانی رسیدند اما فرنگی‌کاران با درخشش در روز پایانی جور تیم خادم را هم کشیده و یک عنوان تاریخی به دست آوردند.
پیام تبریک رییس جمهور
دکتر حسن روحانی،‌رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان را تبریک گفتند. در این پیام آمده است:اینجانب ضمن تقدیر و تحسین از همت والای کشتی‌گیران و با تشکر از تلاش و زحمات بی‏‌دریغ مدیران و مربیان این تیم، استمرار پیروزی‌های ورزشکاران برومند کشور را از خداوند متعال مسألت   می‌نمایم.

 


تعداد بازدید :  65