شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
ولاسکو باز هم به ایران کمک کرد
صعود تاریخی تیم ملی والیبال به دور سوم مسابقات جهانی

گروه ورزش| والیبالیست های ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان کاری کردند کارستان. آنها که از لیگ جهانی والیبال خاطرات بسیار خوبی برای مردم قهرمان پرور ایران بر جای گذاشته بودند، با نمایش خیره کننده خود در مسابقات جهانی، بار دیگر شادی را به خانه ها آوردند. شاگردان اسلوبودان کواچ پس از صعود مقتدرانه از دور اول گروهی رقابت ها، در دور دوم نیز قدرت خود را به رخ غول‌های والیبال جهان کشید و توانستند با پیروزی که آرژانتین  تحت هدایت خولیو ولاسکو مقابل آمریکا به دست آورد جواز حضور در مرحله سوم این مسابقات را به دست آورند.
تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه راه خود در دور دوم مسابقات قهرمانی جهان شنبه شب دیداری حساس را مقابل میزبان برگزار کرد که با پیروزی در آن می توانست تا حدود زیادی صعودش را قطعی کند. بلندقامتان ایران این دیدار را خیلی بد آغاز کردند و تحت تاثیر سرویس‌های خوب بازیکنان لهستان و هواداران پرشمار این تیم 2 ست را به میزبان واگذار کردند اما در حالی که همه از شاگردان کواچ ناامید شده بودند، آنها در امتیازات پایانی ست سوم به بازی بازگشتند و ست چهارم را نیز بر حریف غلبه کردند تا کار به ست پنجم کشیده شود. ایران با وجود شایستگی هایش در ست پنجم با امتیازی بسیار نزدیک شکست خورد تا کارش برای صعود به دور نهایی به اما و اگر کشیده شود.
دیــروز اما شاگردان کواچ با وجود اینکه شانس کمتری نسبت به لهستان و آمریکا برای صعود به دور بعدی داشتند، با انگیزه برابر صربستان که حذف شده محسوب می شد، ظاهر شدند. این دیدار برای سرمربی صربستانی ایران به دلیل رویارویی با تیم کشورش نیز دارای حساسیت بالایی بود. بلندقامتان کشورمان دیدار چهارم خود در دور دوم مسابقات جهانی را خیلی پایاپای با صربستان پیش رفتند و در نهایت با درخشش والیبالیست‌های ایران در امتیازات پایانی این ست 27 بر 25 به سود کشورمان به پایان رسید.
ست دوم اما بازیکنان به دلیل اطلاع از نتیجه همزمان و برتری آمریکا کمی بی‌انگیزه ظاهر شدند و حتی تعویض های کواچ نیز نتوانست به داد ایران برسد. این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود صربستانی‌ها به پایان رسید. این پایان کار برای تیم ملی کشورمان نبود زیرا ایرانی ها توانستند ست سوم را با نتیجه ای مشابه نسبت به ست دوم یعنی 25 بر 22 به برتری برسند. شاگردان کواچ فقط یک ست دیگر می‌خواستند تا 3 امتیاز به جمع اندوخته‌های قبلی خود اضافه کرده و در جمع مدعیان صعود قرار بگیرند. در ست چهارم اما شرایط کاملا متفاوت بود و صربستانی ها حرفی برای گفتن مقابل دفاع روی تور و سرویس های قدرتمند ایران نداشتند. این ست با برتری مطلق ایران همراه بود و در نهایت نیز شاگردان کواچ 25 بر 18 و در مجموع نیز 3 بر یک بر صربستان غلبه کردند تا جمع امتیازات خود را به 15 برساند.
این نتیجه در شرایطی رقم خورد که تیم ملی والیبال آرژانتین تحت هدایت خولیو ولاسکو در مصاف با آمریکا   با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و این مربی آرژانتینی ارادتش را به والیبال ایران نشان داد. به نوعی ولاسکو اگرچه نتوانست تیم خود را رهسپار دور بعد کند اما ناجی تیم ملی والیبال ایران شد.


تعداد بازدید :  115