شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
اظهارات دبیرکل انصار حزب‌الله به‌رغم هشدارهای وزارت کشور
با 4 هزار نیرو به خیابان‌ها می‌آییم
سردار جزایری: نیروی انتظامی در بحث حجاب و عفاف به وظایف خود عمل خواهد کرد

شهروند| انصار حزب‌الله کوتاه نمی‌آیند، نه با مخالفت وزارت کشور و تهدید به دخالت نیروی انتظامی و نه با هشدارهای علی لاریجانی و توصیه‌های سردار جزایری.  در این زمینه دبیرکل انصار حزب‌الله در گفت وگو با خبرگزاری آریا گفته است:  کارشان را از هفته آینده آغاز می‌کنند با 4 هزار نیرو، که بیش از نیمی از آنان را خواهران تشکیل داده‌اند. عبدالحمید محتشم می‌گوید نیروهایش را آموزش داده اما این نیروها کارت شناسایی ندارند! این موضوع به آن معنی است که از هفته آینده هرکسی می‌تواند در خیابان‌ها ادعا کند از نیروهای انصار حزب‌الله است و برای مبارزه با بدحجابی جلوی مردم را بگیرد.
دبیرکل انصار حزب‌الله در این‌باره می‌گوید: ما براي خودمان امتياز خاصي قایل نيستيم. کارت و اين‌جور چيزها براي کارهاي حکومتي است. ببينيد درهر حرکتي ممکن است آسيب‌هايي هم باشد.  در اين مورد هم ممکن است آسيب‌هايي به وجود آيد.
او در پاسخ به سوال خبرنگار آریا و این‌که انصار چگونه می‌خواهند پاسخگوی آسیب‌های به‌وجود آمده باشند، می‌گوید: وقتي ما کارمان را به صورت تمام عيار آغاز کنيم مي‌توانيد بياييد و ببينيد که مسايل اينگونه که شما مي‌گوييد نيست.  محتشم همچنین درباره نتایج اقدامات آتی انصار حزب‌الله نیز گفته است: ما آمده‌ايم که ايثار کنيم. مي‌خواهيم بگوييم به آنچه در جامعه مي‌گذرد بي‌تفاوت نيستيم.  دبیرکل انصار حزب‌الله در این مصاحبه پاسخ رحمانی‌فضلی وزیر کشور وعلی لاریجانی را نیز داده است، او گفته: درمورد آقاي رحماني‌فضلي ما با ايشان مکاتبه داشتيم و تلاش کرديم دغدغه ايشان را برطرف کنيم. اميدواريم که اينچنين شده باشد.  محتشم درباره انتقاد لاریجانی نیز که گفته بود حرکات تندروها که به صورت خودسرانه انجام مي‌شود تصریح کرد:  آقاي لاريجاني چون در مجلس هستند ديد سياسي دارند و بحث تندرو و کندرو را مطرح مي‌کنند. در حالي که در بحث‌هاي فرهنگي و اعتقادي اينگونه نيست. جهت اطلاع ايشان بنده که جلودار اين جمع هستم سرعتم از لاک‌پشت هم کمتر است.  چنانکه از سخنان دبیرکل انصار حزب‌الله برمی‌آید این گروه پس از 8‌سال سکوت برای آغاز فعالیت‌های خود بسیار مصمم به نظر می‌رسند. اما علی اصغر ناصر بخت معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران درباره ادعای محتشم به سایت  تدبیر گفته است: فرمانداری تا به حال مجوزی به گروه انصار حزب الله نداده و از طرف این گروه هم تا به حال هیچ درخواست مجوزی برای اجازه ورود به خیابان به فرمانداری  داده نشده است. سایت تدبیر به نقل از یک منبع آگاه از وزارت کشور گفته است: به منظور دریافت مجوز برای انجام کارهای سازمان یافته ای مانند گشت زنی در خیابان برای امر به معروف از سه طریق می توان در خواست مجوز داد. فرمانداری، استانداری و وزارت کشور. این درحالی است که سخنگوی وزارت کشورنیز  در این باره به تدبیر گفته تا به حال درخواست مجوزی از طرف این گروه به وزارت کشور داده نشده است. پیام برازجانی دبیر شورای اطلاع رسانی استان تهران نیز به همین سایت می گوید: انصارحزب الله تاکنون درخواستی مبنی بر دریافت مجوز برای حضور در خیابان ها به استانداری تهران ارائه نکرده است به نظر می رسد علاوه بر نهادهای قانونی بسیاری از اصولگرایان نیز با تصمیم انصار حزب‌الله موافق نباشند. در اظهار نظری دیگر حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز به خبرگزاری آریا می‌گوید:  مقام معظم رهبري درباره امربه معروف و نهي از منکر تاکيد کرده‌اند «که تذکر بدهيد و  رد شويد» اين به معناي نفي درگيري و خشونت است بنابراين اگر قانوني دراين زمينه باشد مي‌توان از عمومات آن استفاده کرد.  روز گذشته همچنین سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفته بود: « دستگاه انتظامی کشور موظف است وظایف خود در زمینه رعایت حجاب و عفاف را با کمال دقت به انجام رساند و با موضوع حجاب و عفاف و سایر مسائل اجتماعی نباید با نگاه سیاسی و گروهی و جناحی برخورد کرد.»  با وجود این موضع‌گیری‌ها باید منتظر ماند و دید آیا گروه انصارحزب‌الله هفته آینده واقعاً به تهدید خود عمل خواهند کرد و موتورهای خود را روانه خیابان‌ها می‌کنند یا ترجیح می‌دهند مانند 8‌سال گذشته همچنان سکوت خود را ادامه دهند.


تعداد بازدید :  83