شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
اخبار

دیدار لاریجانی و‌ هاشمی به میزبانی واعظ‌طبسی
روز گذشته علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام میهمان آیت‌الله واعظ‌طبسی تولیت محترم آستان مقدس حضرت رضا(ع) بودند.  به‌ گزارش ایسنا،‌ در این جلسه که در محل دفتر تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، درباره مباحث مهم داخلی و بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر گردید و رؤسای مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام ناهار میهمان آیت‌الله واعظ طبسی بودند.  

ابراز نگرانی اژه‌ای از توسعه اینترنت
معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز توسعه اینترنت و فضاهای مجازی حتی به کودکان سه و چهارساله هم سرایت کرده و ذهن این بچه‌ها در معرض بسیاری از آسیب‌های ناشی از اینگونه فضاهاست. به گزارش ایرنا محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه از ارسال روزانه هزاران نوع مفسده از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی به درون خانه‌ها و جامعه، اظهار نگرانی کرد. وی افزود: اقدامات مثبت و جریان‌سازی‌های فرهنگی بر مبنای اخلاق و فضایل اخلاقی لازم است و البته فرآیندهای سلبی برای جلوگیری از پمپاژ ضدفرهنگ‌ها نیز از ملزومات است. یعنی هم کتاب لازم است هم میزان و هم حدید. اصل هشتم قانون اساسی با استناد به آیات قرآن بر گسترش معروف و جلوگیری از نشر منکرات در جامعه اشاره دارد، بنابراین ما مسئولیم همان‌گونه که باید به فکر سلامت جسم و راحتی مادی مردم و جامعه باشیم در راستای آرامش روانی و سلامت روح مردم نیز قدم برداریم.

وزارت کشور «خانه احزاب» را فراموش نکرده است
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور با اعلام این خبر که پیش‌نویس لایحه قانون احزاب تدوین شده است، تأکید کرد که تدوین لایحه‌ای درباره خانه احزاب نیز در دستور کار وزارت کشور قرار دارد. به گزارش ایرنا، اصغر افتخاری با بیان این مطلب افزوده است:  قرار است تلاش شود که زمینه حضور پررنگ‌تر و موثر احزاب در فعالیت‌های سیاسی جامعه فراهم شود که از آن با واژه «نشاط سیاسی» تعبیر شده است.  او گفته:  خانه احزاب اصلا فراموش نشده است.  یکی از دبیرخانه‌های فعال این مرکز، دبیرخانه مربوط به خانه احزاب است و با توجه به این‌که قانون احزاب از لحاظ محتوا و رتبه مقدم بر خانه احزاب است توافق شد وقتی که پیش‌نویس لایحه آماده و ارایه شد، دبیرخانه خانه احزاب در ادامه آن کار خود را ادامه دهد. در این میان یکی از سناریوها، احیای همان خانه احزاب است و حتی الگوی دوم نیز بازهم میراث خانه احزاب را حفظ می‌کند.

با محوریت خاتمی وارد عرصه انتخابات می‌شویم
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفته است:  در قالب اتحاد با اصلاح‌طلبان با محوریت سیدمحمد خاتمی در انتخابات حضور پیدا خواهیم کرد و هم‌اکنون هم جلساتی در شورای مشورتی خاتمی در همین راستا در جریان است که به موقع خود سیاست‌های آن اعلام خواهد شد. به گزارش ایلنا، حسین مرعشی با بیان این مطلب افزوده است:  اتفاقی که در جبهه اصولگرا افتاده این است که بدنه متعادل و باتجربه اصول‌گرایان در حاشیه قرار گرفتند و گروه‌های تندرو مثل جبهه پایداری میدان‌دار شده‌اند و ما این اتفاق را برای کشور مفید نمی‌دانیم. وی درباره احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با برخی از طیف‌های معتدل‌تر اصولگرا نیز گفته است:  این موضوع هیچ ضرورتی ندارد.  اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه نمی‌توانند با اصولگرایان اتحاد تشکیل دهند. او گفته است: اشتباه استراتژیک اصولگرایان این بود که آنها به اقدامات محدودکننده نهادهایی مثل شورای نگهبان برای حذف رقیب امید بستند. درحالی‌که اصولگرایان هم باید به سراغ مردم بروند و به ریشه‌های مردمی خودشان تکیه کنند.

فشار به نمایندگان برای رها کردن پرونده زنجانی
شهروند| بابک زنجانی از آن دست افرادی است که اعداد و ارقام پرونده‌اش روی خیلی از پرونده‌های سنگین مالی را سفید می‌کند.  البته که در بخش بزرگی از پرونده‌های او رد پای سعید مرتضوی و معامله بر سر شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی دیده می‌شود. رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس حالا از فشارهایی صحبت می‌کند که به پیگیران این پرونده وارد می‌شود.  امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خانه ملت گفته است:  متاسفانه حاشیه‌های پرونده زنجانی بسیار زیاد شده است و ادعاهایی از قبیل پرداخت بدهی‌های وی از خارج از کشور نیز تلاش برای به حاشیه بردن این پرونده است. سلطانی اضافه کرده که ۹۰‌درصد اموال زنجانی در سایر کشور‌ها به‌ویژه در ترکیه و تاجیکستان است. عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضا کسانی که پرونده زنجانی را در مجلس پیگیری می‌کنند تحت فشار قرار می‌گیرند که پرونده را‌‌ رها کنید چون امیدی ندارند که به جایی برسد.


تعداد بازدید :  86