شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
اتفاق روز

 پاکسازی میدان بارفروشان  ۹۵‌درصد دلالان میوه حذف شدند
علی امامی معاون اتحادیه بارفروشان با بیان این‌که ۹۵‌درصد دلالان میدان حذف شده‌اند، گفت: نبود کنترل در سطح شهر سبب شده مغازه‌داران محصولات را به چندین برابر قیمت واقعی‌شان عرضه کنند.
وی اظهار داشت: در میدان بارفروشان همه‌چیز تحت کنترل قرار دارد اما مغازه‌داران در سطح شهر کنترل نمی‌شوند و همین سبب شده محصولات را به چندبرابر قیمتی که از میدان خریداری می‌کنند به فروش برسانند. به‌عنوان مثال مغازه‌داری گوجه‌فرنگی را از ما به قیمت 600 تومان خریداری کرده اما در مغازه‌اش در تجریش قیمت آن را 1800 تومان درج کرده است یا پیاز را بین 450 تا 500 تومان خریده اما آن را 1400 تومان به فروش می‌رساند. امامی اضافه کرد: همچنین سبزی خوردن، آش، کوکو و پلو را از ما 550 تومان می‌خرند اما در تجریش 2000 تومان به فروش می‌رسانند، سیب‌زمینی درجه یک 800 تومان خریده می‌شود 1800 تومان به فروش می‌رود، لوبیا 1400 تومان خریده می‌شود بین 2800 تا 3000 تومان به دست مردم می‌رسد، کاهو 900 تومان خریده می‌شود اما به قیمت 3000 تومان به فروش می‌رسد.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی:قانون بانکداری بدون ربا اصلاح می‌شود
محمدنقی نظرپور عضو شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به تدوین و ارایه اصلاحیه قانون بانکداری بدون ربا توسط کارگروه مرکز تحقیقات اسلامی، گفت: علاوه بر این کارگروه، شورای هماهنگی بانک‌ها و بانک مرکزی طرح‌هایی برای اصلاح قانون ارایه کرده که همه آنها در کمیته ویژه مجلس درحال بررسی است. وی تصریح کرد: قانون بانکداری بدون ربا 27 ماده دارد و طرح ارایه‌شده کارگروه به مجلس دارای 58 ماده است. در بحث‌های مختلف تغییراتی ایجاد شده مانند این‌که فصل چهارمی قبل از فصل مربوط به بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سیاست‌های پولی تحت عنوان وصول مطالبات، معوقات و جرایم تنظیم شده است. وی تأکید کرد: تعارض قابل توجهی بین طرح تنظیم شده کارگروه ما با دو کارگروه دیگر نیست بلکه اختلافات جزیی وجود دارد که در جلسات مجلس قابل حل است.


تعداد بازدید :  104