شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بين

3 مسئول کمپ ترک اعتیاد در دادگاه محاکمه شدند
ضربات مرگبار در مسیر کمپ
3 مسئول کمپ ترک اعتیاد که در راه انتقال مرد معتاد به کمپ او را به قتل رسانده بودند، به اتهام قتل غیرعمد به 3‌سال حبس و پرداخت دیه محکوم شدند.
صبح روز شنبه 3 متهم به قتل یک مرد معتاد پیش روی قاضی دادگاه کیفری تهران دست به دفاع از خود زدند.
14 تیرماه ‌سال 90 مرد جوانی به نام میثم در مسیر کمپ ترک اعتیاد به طرز مرموزی کشته شد. مادر میثم در شکایتش به کارآگاهان اداره آگاهی گفت: میثم یک‌بار برای ترک اعتیاد به کمپ رفت اما از آن‌جا فرار کرد. مسئولان کمپ از ما خواستند هروقت او به خانه بازگشت موضوع را به آنها اطلاع دهیم تا دوباره او را به کمپ بازگردانند.
ماموران در تحقیقات خود متوجه شدند مرد جوان در راه انتقال به کمپ اعتیاد مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. 3 مسئول کمپ ترک اعتیاد به‌عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفتند. تا این‌که در بازجویی‌های فنی به قتل میثم اعتراف کردند.
با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان صبح روز شنبه در شعبه 113 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفتند.
در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان درخواست قصاص کرد. سپس مادر مقتول در جایگاه ایستاد و گفت: مدتی قبل میثم برای ترک اعتیاد به کمپ رفت. روز حادثه میثم برای برداشتن تلفن همراهش به خانه آمد که ما موضوع را به کمپ اطلاع دادیم. 3 متهم پرونده هم خود را به خانه ما رساندند و میثم را به کمپ بازگرداندند. وقتی ما به دنبال آنها به کمپ ترک اعتیاد رفتیم متوجه شدیم در طول مسیر، آنها میثم را مورد شکنجه قرار داده و او را به قتل رسانده‌اند.
در ادامه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به مهدی از او خواست به دفاع از خود بپردازد که متهم با رد اتهامش گفت: روز حادثه من مقتول را کتک نزدم و او فرمان خودرو را گرفته بود تا ما حرکت نکنیم. سعید با چوب چند ضربه به او زد که نمی‌دانم این ضربات به سر او اصابت کرده یا نه سپس ابوالفضل در جایگاه قرار گرفت که او نیز با رد اتهامش اظهار داشت: سعید میثم را به زیر صندلی خودرو برده بود و احتمال می‌دهم وقتی می‌خواستیم او را سوار کنیم سرش به جایی برخورد کرده است.
سعید آخرین متهمی بود که در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من با چوب فقط چند ضربه به دستان مقتول زدم و نمی‌دانستم این ضربات باعث مرگ می‌شود. پس از این‌که متوجه مرگ میثم شدم از ترس فرار کردم. پس از آخرین دفاعیات متهمان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شده و اقدام متهمان را قتل غیرعمد تشخیص داده و آنها را به سه‌سال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند.

پایان جولان سلطان قاچاق موادمخدر
سلطان قاچاق موادمخدر شرق کشور دستگیر شد. این قاچاقچی که درگیری‌های مسلحانه در پرونده خود دارد پس از تلاش‌های اطلاعاتی، در استان خراسان رضوی در دام ماموران گرفتار شد.
سردار مویدی، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به ایرنا گفت: این مرد در سال‌های گذشته مبادرت به ورود، ترانزیت و حمل موادمخدر با استفاده از نیروهای مسلح خود می‌کرد و در چند‌ سال گذشته جزو سوژه‌های تحت تعقیب و کنترل ما بود. پدر این مرد قاچاقچی هم به‌عنوان سلطان ترانزیت موادمخدر مطرح بود که در ‌سال‌های 83 - 82 دستگیر شد و به هلاکت رسید. او با بکارگیری یک باند چریکی، شبکه قوی را تشکیل داده بود که بیش از 10 درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی و عملیاتی شرق کشور را در پرونده خود ثبت کرده است. این گروه در قالب یک شبکه مسلحانه با ماموران درگیر می‌شدند و در این راستا چند نفر از نیروهای انتظامی را هم به شهادت رساندند.
سردار مویدی با اشاره به این‌که 3 نفر از نیروهای این شبکه هم دستگیر شدند، افزود: این شبکه با کشورهای همجوار در شرق کشور نیز ارتباط داشت و اطلاعات برون‌مرزی درحال انتقال به کشورهایی است که با این شبکه همکاری داشته‌اند که امیدواریم ریشه‌یابی شود تا اگر افرادی نیز در خارج از مرز باشند با آنها برخورد شود.

 


تعداد بازدید :  111