شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
شاکیان به اداره چهاردهم پلیس آگاهی مراجعه کنند
نمایش‌های خیابانی مردان بدل‌انداز

گروه حوادث| مردان بدل‌انداز با نمایش‌های تبهکارانه طعمه‌های خود را شکار می‌کردند. وقتی پلیس در جریان سرقت‌هایی به شیوه بدل‌اندازی و فروش گوشی‌های تلفن‌همراه چینی و دست دوم تحت عنوان گوشی‌های اصل به تعدادی از خریداران گوشی تلفن‌همراه قرار گرفت، دستگیری متهمان در دستورکار ماموران قرار گرفت.
یکی از شاکیان به کارآگاهان گفت: «برای خرید یک گوشی تلفن‌همراه به پاساژی واقع در تقاطع خیابان جمهوری - حافظ رفتم. در یکی از فروشگاه‌ها با مردی مواجه شدم که چند نفر با اصرار قصد خرید موبایل او را داشتند اما فروشنده ادعا می‌کرد که گوشی را به دلال نمی‌فروشد؛ گوشی یک میلیونی‌اش را قصد داشت به قیمت 620‌هزار تومان بفروشد. فاکتور خرید داشت و شماره سریال در آن درج شده بود. با سریال روی جعبه گوشی مطابقت دادم گوشی اصل بود؛ پس از گرفتن تخفیف، گوشی تلفن‌همراه را 590‌هزار تومان خریدم. برای پرداخت پول به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز رفتم و پول را به حساب عابربانک فروشنده واریز کردم اما پس از مدتی متوجه شدم که گوشی تقلبی است.»
کارآگاهان تراکنش مالی حساب مرد بدل‌انداز را بررسی کردند و توانستند در تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی پسر 23 ساله‌ای را شناسایی کنند.
وقتی تصویر متهم پرونده به‌دست آمد، کارآگاهان به محل تردد این پسر در تقاطع خیابان جمهوری – خیابان حافظ رفتند و این محل را تحت مراقبت‌های پلیسی نامحسوس قرار دادند. اواخر مردادماه دو متهم 23ساله را دستگیر کردند. این مردان در بازجویی‌ها به ده‌ها بدل‌اندازی و فروش گوشی‌های دست دوم و چینی تحت عنوان گوشی‌های اصلی اعتراف کردند.
«با ادعاهای این دو متهم، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر مردان بدل‌انداز شدند خواست تا جهت پیگیری شکایت‌های خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».


تعداد بازدید :  86