شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
... هوای تهران خنک می‌شود

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی طی ۲ روز آینده در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب در برخی مناطق استان هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. طی امروز و فردا در برخی مناطق سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی ابرناکی و بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد.
با توجه به نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر از بعد از ظهر روز سه‌شنبه، ابرناکی، وزش باد، رگبار، باران گاهی همراه با رعد و برق، مواج شدن دریا در سواحل خزر و کاهش نسبی دما بر روی نوار شمالی کشور دور از انتظار نخواهد بود.
آسمان تهران امروز دوشنبه صاف و گاهی همراه با وزش باد و رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۱ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز سه‌شنبه نیز آسمان تهران صاف گاهی وزش باد و رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز ۲۰و ۳۲ درجه می‌شود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور هوای ۴ کلان شهر تهران، کرج، مشهد و اهواز در شرایط سالم قرار دارد. شاخص میانگین کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته در تهران به ترتیب بر روی اعداد ۲۵، ۹، ۴۵ و ۱۹ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۳ و ۵۶ قرار دارد.
در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم استان‌های همدان، اردبیل و چهارمحال و بختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و بوشهر گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند. در شبانه‌روز‌گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۲درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود ۶ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.

 


تعداد بازدید :  89