شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
اخبارکوتاه اقتصادی
سرباز اقتصادی به روسیه اعزام می‌شود؟

پدرام ابراهیمی طنزنویس

[email protected]

اثر انگشت
اسکی رفتن غرب از روی ابداعات و نوآوری‌های ما چیز تازه‌ای نیست. در یکی از آخرین موارد، بانک «برکلیز» به شرکت‌ها امکان داده برای ورود به حساب‌های خود با اثر انگشت اقدام کنند. این درحالیست که چند ‌سال است ورود به حساب مردم با انگشت در ایران کاری پیش پا افتاده به حساب می‌آید و به قول معروف آنچه برای آنها اختراع است، برای ما نوستالژی‌ست. در همین زمینه با آقای خاوری مصاحبه‌ای ترتیب دادیم. وی گفت: «وقتی که پا میذاره ه ه... دریا به روی شن‌هاااا...» که البته منظور ما آن آقای خاوری بود نه این آقای خاوری. بنابراین نیازی به ادامه مصاحبه ندیدیم.

قراردادهای سهام عدالت
یکی از مسئولان اقتصادی در گفت‌وگویی ضمن رد شایعات موجود درباره برگه قرارداد سهام عدالت گفت: این‌که عنوان می‌شود برگه سند سهام عدالت فاقد هرگونه کارایی است، صحت ندارد چرا که می‌توان از پشت آن به‌عنوان چک‌نویس استفاده کرد.

برنج خارجی
طی بخشنامه‌ای، ارگان‌ها و نهادهای دولتی از خرید برنج خارجی منع شدند. یکی از مسئولان خرید ارگان‌های دولتی به خبرنگار ما گفت: حالا که این بخشنامه لازم‌الاجراست و ما هم بودجه خرید برنج ایرانی نداریم، به کارمندان دولت توصیه می‌کنیم با نان بخورند که سیر بشوند.

فروش دورزن
یکی از مقامات سیاسی - اقتصادی کشور در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار ما گفت: الو؟ وی سپس افزود: پس از وضع تحریم‌های ظالمانه اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه، بنده طرحی ارایه داده‌ام تا ضمن استفاده از این فرصت تاریخی، کاری کنیم که منابع انسانی و نرم‌افزاری کشور هدر نرود. بنا بر این طرح، اگر ما به جای این‌که آقای بابک. ز یا همان ب. زنجانی را بگذاریم گوشه زندان خاک بخورد و چشم و گوش همبندی‌های خود را باز کند، می‌توانیم با رقمی بالاتر از رقم قرارداد آنخل دی ماریا او را به روسیه فروخته تا کشور دوست و همسایه نیز از تجربیات او در دورزدن تحریم‌ها استفاده کند. کارشناسان اقتصادی روسیه در واکنش به این طرح گفتند: ما رو اوسکول گیر آوردید یا خودتان را؟ خیال کردید نمی‌دانیم با این کار می‌خواهید پول‌های مردم روسیه را لوطی‌خور کنید؟

کم‌آبی در پاییز
قائم‌مقام وزیر نیرو گفت در پاییز با کمبود آب مواجه می‌شویم. یکی از خبرنگاران در این رابطه از وی پرسید: یعنی تابستان و پاییز با هم فرقی ندارند؟ این مسئول وزارت نیرو پاسخ داد: چرا ندارد عزیزم؟ در پاییز هوا خنک‌تر و روزها کوتاه‌تر است.

بی‌ربط – همین الان یهویی
ظاهرا وقتی داشتند میمیک و حالات صورت از قبیل شاد، غمناک، مضطرب، عصبانی و... را تقسیم می‌کردند، سعید معروف کاپیتان تیم‌ملی والیبال ایران مشغول تمرین پاس دوبله وسط و ضربه جاخالی بوده.

 کاهش آمار طلاق
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت 90‌هزار وام ازدواج در نیمه اول شهریور خبر داد. وی با اشاره به این‌که این اعتبارات برای تشکیل خانواده تخصیص یافته و خواهد یافت، گفت: متاسفانه در جهت سست نمودن و بر هم زدن بنیان خانواده، ماهواره کم بود، اینترنت 3G هم اضافه شد. بنابراین ما با همکاری نهادهای مرتبط با تحکیم خانواده، قصد داریم برای این‌که ازدواج‌های اخیر به طلاق منجر نشود، سر سفره عقد فحش بگذاریم.

کشاورزی فرانسوی
وزیر کشاورزی در کنفرانس خبری با همتای فرانسوی خود گفت: همکاری‌های کشاورزی با فرانسه رشد می‌یابد. وزیر کشاورزی فرانسه نیز گفت: ژو وودغه دو لا فغانس پونس دو ایغانین. (شندر غاز حق‌التحریر می‌دهید توقع دارید مترجم فرانسوی هم برایتان بیاوریم؟!)

جمله قصار وامی - اقتصادی:
در کشور ما پشیمانی هم 14درصد سود دارد.

 


تعداد بازدید :  227