شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

یک وکیل دادگستری:  حضور عضو شورا در ریاست فدراسیون وزنه‌برداری‌ مصداق دو شغله‌بودن است
ایلنا| یک وکیل پایه یک دادگستری درمورد حضور همزمان رضازاده در شورای شهر تهران و فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اگر عضوی از شورای شهر همزمان ریاست یکی از فدراسیون‌های ورزشی را نیز برعهده داشته باشد، باید از یکی از این مشاغل استعفا  دهد.  
سیدمحمود علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سؤال که آیا عضویت در شورای شهر شغل محسوب می‌شود یا خیر؟ گفت:   چنانچه عضوی از شورای شهر حق جلسه دریافت کند، عضویت او در شورا شغل محسوب  نمی‌شود.  
این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: اما تا جایی که من مطلع هستم هر یک از اعضای شورای شهر در ماه بین ۳ تا ۴‌میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که بر این اساس عضویتشان در شورای شهر شغل محسوب می‌شود، از همین‌رو اگر برخی اعضای شورا در ریاست فدراسیون‌ ورزشی نیز باشند، دوشغله محسوب می‌شوند و باید از یکی از مشاغل خود استعفا دهد.  
او با اشاره به عضویت خود در دور اول شورای شهر تهران، افزود:   در دوره‌ای که من عضو شورای شهر تهران بودم برخی از اعضا که به‌صورت تمام‌وقت در شورا بودند و مستمری دریافت می‌کردند کارمند رسمی به شمار می‌آمدند، اما برخی دیگر نظیر خود من که وکیل دادگستری بودم؛ حقوق ثابتی نداشتم و تنها حق جلسه دریافت می‌کردم لذا کارمند شورا محسوب  نمی‌شدم.  
علیزاده طباطبایی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا ریاست فدراسیون‌های ورزشی نیز شغل محسوب می‌شود؟ گفت: طبق استعلام‌هایی که صورت گرفته و براساس آنچه سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده است، ریاست فدراسیون‌های ورزشی نیز شغل محسوب می‌شود لذا اگر عضوی از شورای شهر همزمان ریاست یکی از فدراسیون‌های ورزشی را نیز برعهده داشته باشد، باید از یکی از این مشاغل استعفا  دهد.  

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش: آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس از مرز ۱۲‌میلیون نفر گذشت
فارس| رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۱۲‌میلیون دانش‌آموز در مدارس تاکنون خبر داد.
خسرو نظری، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آخرین تعداد ثبت‌نام دانش‌آموزان تا امروز چقدر است؟»، اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان از مرز 12‌میلیون نفر گذشته است. او افزود: به نظر می‌رسد که تعداد ثبت‌نام دانش‌آموزان به 13‌میلیون نفر نخواهد رسید و به صورت تقریبی حدود  5/12 میلیون دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام می‌کنند. نظری با اشاره به مهلت در نظر گرفته‌شده برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس خاطرنشان کرد: برخی اولیا در روزهای پایانی شهریور برای ثبت‌نام‌ اقدام می‌کنند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد دقیق ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس در هفته پیش‌روی مشخص خواهد شد.

مدیرمسئولان روزنامه‌های ابتکار و بهار مجرم شناخته نشدند
شهروند| براساس اعلام دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئولان روزنامه‌های ابتکار و بهار از سوی این دادگاه مجرم شناخته نشده‌اند.  
دادگاه مطبوعات روز یکشنبه 23 شهریورماه برای رسیدگی به پرونده‌های ارایه‌شده، تشکیل جلسه داد. دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات درباره نتایج جلسه روز یکشنبه به «تسنیم» گفت:«در جلسه امروز دادگاه مطبوعات، هیأت منصفه، مدیرمسئولان روزنامه‌های ابتکار و بهار را
 مجرم ندانست.»
 علی‌اکبر کسائیان گفت: «پرونده روزنامه بهار به سه اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افشای نامه محرمانه و نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر مورد بررسی قرار گرفت که در دو مورد اول با اکثریت آرای هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مجرم شناخته  نشد.»
 او همچنین گفت: «درباره اتهام سوم موضوع شکایت علی باقری به علت آنکه شکایت وی فاقد امضا بود ریاست دادگاه از آن ایراد گرفت و قابل طرح ندانست و بنابراین هیأت منصفه در این مورد اظهارنظر  نکرد.»
کسائیان افزود: «همچنین در این جلسه پرونده روزنامه ابتکار به مدیرمسئولی محمدعلی وکیلی و اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بررسی شد که هیأت منصفه دادگاه مطبوعات با اکثریت آرا   او  را مجرم ندانست.»


تعداد بازدید :  91