شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

تردد 2/7 میلیون خودرو بدون معاینه فنی
70‌درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی تهران خالی است
مهر| مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این‌که 40 خط فعال برای معاینه فنی خودروها وجود دارد گفت:   متأسفانه به‌دلیل مشکلات قانونی و عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی، 70‌درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی و بدون استفاده مانده است.  
ولی آذروش اظهارداشت: 14 مرکز با 40 خط معاینه فنی تمام مکانیزه در شهر تهران وجود دارد اما به دلیل معافیت 5ساله خودروها از دریافت معاینه فنی و همچنین عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی عملا بخش اصلی ظرفیت این مراکز بلا استفاده مانده است.  وی ادامه داد: همچنین در تهران 5خط معاینه فنی برای خودروی‌های سنگین و 10خط نیز برای معاینه فنی موتورسیکلت‌ها وجود دارد که میزان مراجعات در این زمینه هم بسیار کم است.  مدیر عامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران تأکید کرد:   درحال حاضر 2‌میلیون و 700‌هزار خودروی فاقد معاینه فنی به راحتی و بدون آن‌که هیچ مانعی را بر سر راه خود ببینند، در سطح شهر تردد می‌کنند.  

206 قلم داروی وارداتی ارزان می‌شود
ایسنا| 206 قلم داروی وارداتی ارزان می‌شود. این را مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت اعلام کرد وگفت: «از نیمه دوم امسال در داروهای وارداتی این 206 قلم کاهش محسوس قیمت خواهند داشت.» مهدی پیرصالحی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای کاهش قیمت داروهای وارداتی، افزود: «با استقرارمان در سازمان، متوجه شدیم بسیاری از قیمت‌ها در بازار دارویی ایران از قیمت آن داروها در کشورهای مرجع، بالاتر است. بر این اساس جلساتی را به این منظور با شرکت‌های وارد‌کننده داشتیم. شرکت‌ها نیز قول به همکاری دادند و مقرر شد جهت کاهش قیمت‌ها با شرکت‌های تولیدکننده‌شان هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.» پیرصالحی ادامه داد: «در این میان، بحثی نیز تحت عنوان واردات موازی مطرح شد تا بتوانیم از این طریق هم قیمت‌ها را کاهش دهیم. بر این اساس داروهایی که بیشترین مصرف ریالی را در کشور داشتند، یعنی حدود 206 قلم دارو را انتخاب کرده و به فراخوان عمومی گذاشتیم. »
به گفته او، به دنبال انجام این اقدامات 105‌میلیون یورو صرفه‌جویی برای این 206 قلم دارو در یک دوره شش‌ماهه انجام شد. مذاکرات در این زمینه ادامه می‌یابد و از مهرماه واردات این محصولات آغاز می‌شود. پیرصالحی ادامه داد: «در مجموع در اقلامی خاص از این 206 قلم دارو از 10‌درصد تا
 70 -80‌درصد کاهش قیمت خواهیم داشت. به عبارت دیگر می‌توان گفت‌ که این 206 قلم دارو به‌طور متوسط حدود 28‌درصد کاهش قیمت خواهند داشت. روند واردات این داروها با قیمت‌های جدید از مهرماه آغاز شده و امیدواریم بیماران از آبان‌ماه این کاهش قیمت را احساس ‌کنند.»

 


تعداد بازدید :  63