شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
میز خبر

نماینده مردم سردشت از نامه‌نگاری با دفتر رئیس‌جمهوری خبر داد:  
قول مساعد رئیس‌جمهوری برای پیگیری مطالبات دانش‌آموزان شین‌آبادی
شهروند| نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی، از نامه‌نگاری با رئیس‌جمهوری برای درنظر گرفتن مستمری دانش‌آموزان شین‌آباد خبر داد و گفت: رئیس‌جمهوری برای پرداخت مستمری دانش‌آموزان شین‌آبادی قول مساعد داده است. رسول خضری در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری وضع دانش‌آموزان شین‌آبادی گفت: درحال حاضر بزرگترین دغدغه دانش‌آموزان دریافت هزینه‌ای برای خانواده‌هایشان و اخذ مستمری برای دانش‌آموزان دختر است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، از نامه‌نگاری با دفتر رئیس‌جمهوری برای موافقت با پرداخت مستمری به دانش‌آموزان دختر حادثه‌دیده در آتش‌سوزی دبستان شین‌آباد خبر داد و افزود: خوشبختانه پیگیری‌ها نتیجه داده و رئیس‌جمهوری نیز قول مساعد برای پرداخت مستمری را داده است. این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که با وجود انجام عمل‌های جراحی بسیار روی دانش‌آموزان شین‌آبادی باز هم چهره آنها به حالت قبل برنگشته است، تصریح کرد: با توجه به این‌که بازگشت این دانش‌آموزان به اجتماع سخت است از این‌رو دولت باید توجه ویژه‌‌ای به معیشت آنان داشته باشد. او تأکید کرد: درحال حاضر بزرگترین دغدغه این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان بحث مستمری برای دختران و درنظر گرفتن هزینه‌ای برای خانواده‌های آنان است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که عزیمت دانش‌آموزان به تهران برای انجام عمل‌های جراحی هزینه‌های بسیار بر دوش خانواده‌های آنان گذاشته است، گفت: بسیاری از والدین این دانش‌آموزان به علت عزیمت به تهران برای درمان فرزندانشان شغل خود را از دست داده‌اند. از این‌رو لازم است دولت کمک‌هزینه‌ای برای آنان در نظر بگیرد. خضری با بیان این‌که تاکنون بیش از 100 عمل جراحی روی دانش‌آموزان شین‌آبادی انجام شده است، گفت: با این حال عمل‌های جراحی دیگری ازجمله زیبایی، ترمیمی و پلاستیک
 لازم است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که درحال حاضر نیز دانش‌آموزان هرروزه در بیمارستان برای انجام عمل‌های جراحی به سر می‌برند، تأکید کرد: دولت باید توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات این دانش‌آموزان داشته باشد. آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد (از توابع پیرانشهر) به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی در مدارس ایران چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ روی داد. در این حادثه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آنها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند. همچنین انگشتان سه تن از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد.

شیرهای سیرک شیراز سرطان خون دارند
مهر| یک دامپزشک حیات‌وحش اعلام کرد: «شیرهای سیرک شیراز که چندی پیش به دلیل شرایط بد نگهداری در سیرک قشم خبر ساز شدند به سرطان خون که ویروسی قابل انتقال به سایر گربه سانان است مبتلا هستند.»
ایمان معماریان افزود: «تابستان‌سال 1390 به دستور دفتر شکار و صید سازمان محیط‌زیست ایران برای بیهوش کردن و خونگیری از یک شیر نر در مجموعه باغ وحش و سیرک شیراز که ادعا شده بود شیر ایرانی است، برای انجام آزمایشات و مشخص شدن صحت این ادعا از باغ وحش شیراز بازدید شد و تحت بیهوشی از حیوان خونگیری به عمل آمد.»
به گفته او، علاوه بر نمونه‌برداری برای انجام آزمایشات ژنتیکی از SNAP Combo FeLV Ag/FIV Antibody Test Kit  نیز استفاده شد که در مورد بیماری ویروسی سرطان خونFeLV  نتیجه تست مثبت بود و گزارشات در همان زمان به سازمان محیط زیست ارایه شد.
معماریان اظهار داشت: «سال 1391 جهت انجام معاینات و بیهوش کردن پلنگ ایرانی زنده‌گیری شده و باز گرداندنش به طبیعت بار دیگر از سوی باغ وحش شیراز بعد از انجام معاینات و بیهوشی روی پلنگ درخواست شد تا از دو شیر آفریقایی ماده باغ‌وحش شیراز هم خونگیری انجام شود و پس ازخونگیری به عمل‌آمده تحت بیهوشی، بار دیگر SNAP Combo FeLV Ag/FIV Antibody Test Kit  نشان از مثبت بودن بیماری ویروسی سرطان خون داشت.»دامپزشک حیات‌وحش تصریح کرد: «آزمایشات انجام‌شده مشابه روی 3 شیر ماده آفریقایی خریداری‌شده از باغ‌وحش شیراز توسط باغ‌وحش ساری نیز نشان از مثبت بودن بیماری ویروسی FeLV سرطان خون داشت که یکی از شیرهای ماده باغ‌وحش ساری به علت کم‌خونی شدید و آلودگی همزمان به Hemotrophic Mycoplasmosis (Haemobartonellosis)  تلف شد.»
معماریان یادآور شد: «سایر علایم بالینی مشهود در شیرهای باغ‌وحش شیراز شامل Severity of Cachexia یا زخم‌های شدید قرنیه و Keratitis Superficialis Choronica یا تورم شدید شکم و آسیت بود که ممکن است نشانگر بیماری‌های دیگری همچون Fip باشد که لزوم کنترل و انجام آزمایشات بیشتر را
مشخص می‌سازد.»


تعداد بازدید :  96