شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
د‌یار

کشف بزرگترین محموله قاچاق مرجان‌دریایی در سیستان‌وبلوچستان
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان ‌و بلوچستان گفت: ماموران حفاظت اداره‌کل بزرگترین محموله مرجان را از 3قاچاقچی کشف و ضبط کرد.   
به گزارش ایسنا، محمودی اظهار کرد: یگان حفاظت با گشت‌ها و کنترل‌های مداوم و ایجاد شبکه‌ای گسترده و یکپارچه از همیاران محیط‌زیست که بلافاصله اخبار و مسائل زیست‌محیطی را اطلاع‌رسانی می‌کنند، موفق شدند مقدار 195 کیلوگرم مرجان را کشف و ضبط کنند. وی تصریح کرد: ماموران محیط‌زیست پس از اطلاع از ورود و فروش مقدار زیادی مرجان از نوع توده‌ای و شاخه‌ای پس از کسب مجوزهای لازم در یک اقدام فوری در سطح شهرستان زاهدان این مقدار مرجان را کشف و ضبط کردند که پس از تکمیل پرونده و تهیه مستندات، موارد به مراجع قضایی ارجاع شد.   
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان‌ وبلوچستان افزود:   فعالیت‌ها و گشت‌های یگان به صورت شبانه‌روزی درحال انجام و پیگیری است و با سایر هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های که براساس مستندات علمی و توان اجرایی یگان استان شده است، ان‌شاءالله در آینده شاهد ادامه‌ این روند به صورت قوی‌تر و بهتر باشیم.   
وی تصریح کرد: چندی پیش ماموران این سازمان موفق به دستگیری 6 شکارچی متخلف در پناهگاه حیات‌وحش‌ هامون شدند.   
محمودی بیان کرد: یگان حفاظت با برنامه‌ریزی‌های منطقی و علمی بر پایه وسعت و پراکندگی مناطق در یک برنامه جامع و اجرایی دور جدیدی از گشتزنی‌ها و اقدامات کنترلی را در برنامه دارد که براساس آن حضور گسترده همیاران محیط‌زیست در مناطق به صورت دوره‌ای و شبکه‌ای و اطلاع‌رسانی دقیق و از سویی گشتزنی‌های برنامه‌ریزی شده و همچنین گشت‌های بدون اطلاع و سرزده امنیت شکارچیان را به حداقل‌های ممکن خواهد رساند.   

ورود بیش از 2‌میلیون گردشگر خارجی به ایران
رئیس هیأت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران گفت: بیش از 2‌میلیون گردشگر خارجی از ابتدای امسال تاکنون وارد ایران شده‌اند، پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان‌ سال به دوبرابر افزایش یابد. پورفرج در حاشیه بازدید از کاخ موزه باغچه‌جوق به ایسنا گفت:   درحال‌حاضر تا پایان‌ سال آینده میلادی تمامی هتل‌های توریست‌پذیر کشور رزرو شده و مطمئن هستم برای ‌سال 2016 میلادی تعداد توریست‌های ورودی به کشور بیشتر از این تعداد خواهد بود.   
وی با بیان این‌که ورود گردشگران خارجی به کشور و افزایش تعداد آنها، ایران را به یکی از مقاصد امن برای گردشگری در دنیا تبدیل خواهد کرد، گفت: این افزایش گردشگران خارجی مدیون دولت تدبیر و امید آقای دکتر روحانی است.   
رئیس هیأت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران تصریح‌کرد: پیش‌بینی می‌شو‌د، براساس سند چشم‌انداز توسعه کشور تا‌ سال 1404 سالانه بیش از 20‌میلیون گردشگر وارد کشور شود.   
پورفرج اضافه‌کرد: پایین بودن نرخ خدمات رفاهی نسبت به سایر کشورهای همجوار و از همه مهم‌تر تاریخ و تمدن 7 هزار ساله کشور، عامل اصلی در جذب پایدار گردشگر خارجی به کشور است.   

خراسان‌شمالی 27‌هزار بیسواد دارد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از وجود 27هزار بیسواد در این استان خبر داد.  
مهدی مودی در گفت‌وگو با ایسنا، مهم‌ترین شاخصه رفاه انسانی را فرصت استفاده درست از آموخته‌ها اعلام کرد و شعار ‌سال جدید روز جهانی مبارزه با بیسوادی را سوادآموزی و توسعه پایدار بیان کرد.   وی با اشاره به نقش کلیدی سوادآموزی در توسعه پایدار، افزود: ‌درصد باسوادی استان براساس سرشماری‌ سال 1390 در گروه سنی 6‌ سال و بالاتر 26/80 و در گروه سنی 49-10 گروه هدف 89/89 است.   معاون سوادآموزی خراسان‌شمالی مهم‌ترین برنامه‌های امسال را آموزش اولیای بیسواد دانش‌آموزان، آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل زیر 20‌سال و سوادآموزی مهارت‌محور اعلام کرد.   مودی از شناسایی 50 چهره موفق سوادآموزی در استان که شامل 2 نفر با مدرک تحصیلی دکترا، 2 نفر فوق‌لیسانس، 21 نفر لیسانس، 7 نفر فوق‌دیپلم، 13 نفر دیپلم و 5 نفر دانشجو می‌شود، خبر داد.  
معاون سوادآموزی، محور و مجری اصلی برنامه‌های سوادآموزی را مدارس و مجتمع‌ها برشمرد و از عزم جدی مجموعه آموزش و پرورش برای به صفر رساندن بیسوادی در گروه سنی 10 تا 49‌سال تا پایان برنامه توسعه پنجم خبر داد. 


تعداد بازدید :  82