شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

آژانس پناهندگان سازمان ملل نام «کیت بلانشت» بازیگر مطرح‌ هالیوودی را به‌عنوان سفیر حسن‌نیت به فهرست خود اضافه کرد تا از این طریق آگاهی نسبت به وضع اسفناک پناهندگان و این بحران جهانی را افزایش دهد.

بهنوش بختیاری از پیوستن خود به گروه موسیقی بانوان «پلاریس» خبر داد.

محمدخلیل کسایی - نوازنده نی- و فرزند حسن کسایی نوازنده چیره‌دست نی 14 اردیبهشت‌ماه بر اثر حمله قلبی در بیمارستانی در شهر اصفهان از دنیا رفت. مراسم تشییع پیکر این هنرمند 15 اردیبهشت‌ماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

حدود 40 کتاب از آثار بهرام بیضایی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

«رابرت دنیرو» بازیگر نامدار‌ هالیوودی برای نمایش ویژه جدیدترین نقش‌آفرینی‌اش درفیلم «دست‌های سنگی» به جشنواره فیلم کن 2016 می‌رود.

فیلم «100 سال- فیلمی که هرگز نخواهید دید» به کارگردانی «رابرت رودریگوئز» برای نمایش در ‌سال 2115 برنامه‌ریزی شده و تا آن زمان هیچ‌کس از محتوای آن باخبر نخواهد شد. برای این‌که تا 18 نوامبر‌ سال 2115 که موعد مقرر اکران این فیلم است، هیچ‌کس از محتوای آن باخبر نشود، این فیلم در صندوقچه‌ای ویژه نگهداری می‌شود که با تمام‌شدن دوره 100ساله به صورت اتوماتیک باز می‌شود.

سیروس الوند، محمود کلاری، غوغا بیات، رویا نونهالی و دکتر شهاب‌الدین عادل آثار رسیده به دومین مسابقه عکاسان سینمای ایران را داوری می‌کنند.

«کوئنتین تارانتیو» کارگردان و «ریتو مورنو» بازیگر‌ هالیوودی به پاس نقش قابل ملاحظه درعرصه صنعت سینما، دکترای افتخاری موسسه فیلم آمریکا را روز 15 ژوئن طی مراسمی در سالن سینمای چینی «تی‌سی‌ال» در‌ هالیوود دریافت می‌کنند.

کتاب «سینمای عباس کیارستمی» نوشته روبرت صافاریان منتشر شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

آثار گونتر اوکر (هنرمند آلمانی) با عنوان «کرنش به حافظ» که با الهام و تحت‌تاثیر غزلیات حافظ خلق شده است، پس از رونمایی درحافظیه شیراز و برگزاری نمایشگاه در نگارخانه «تار و پود» مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز، 18 اردیبهشت‌ماه در موزه امام علی(ع) در تهران به ‌نمایش گذاشته می‌شود.

درهفته‌ای که گذشت، کمپانی دیزنی با «کتاب جنگل» به صدرنشینی خود ادامه داد و درعین ‌حال با فیلم جدیدش، «کاپیتان آمریکا» رقیب خودش شد.

فروش بلیت اینترنتی آثار حاضر در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ۱۱روز مانده به افتتاح رسمی جشنواره آغاز شد. بهای بلیت‌ نمایش‌های این دوره درمقایسه با دوره‌های گذشته افزایش نداشته و در بخش صحنه‌ای، میهمان و مدرسان ۷‌هزارتومان و برای تماشای آثار بخش بین‌الملل ۱۲‌هزارتومان تعیین شده است.

فرید كشن‌فلاح گریمور پیشكسوت تئاتر و سینما سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه دار فانی را وداع گفت. فرید كشن‌فلاح متولد ۱۳۳۹ كرمانشاه و گریمور پیشكسوت تئاتر و سینما بود كه سال‌ها با حوزه هنری فعالیت مستمر داشت.

270 عنوان کتاب درحاشیه کنگره 8000 شهید استان گیلان با حضور سردار سرلشکر سلیمانی و آیت‌الله نوری‌همدانی رونمایی شد.

ایرج نعیمایی دبیر نهمین جشنواره موسیقی نواحی و مناطق ایران به ‌مناسبت آغاز این رویداد موسیقایی، پیامی را منتشر کرد.


تعداد بازدید :  392