شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
تشکیل توده گرد و خاک در غرب و جنوب غرب

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در مناطقی از شمال غرب، غرب و در بعد از ظهر در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، رگبار، باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در ساعات بعد از ظهر در جنوب شرق و شرق کشور رگبار و رعد و برق پراکنده، گاهی با وزش باد رخ خواهد داد.
امروز همچنین با نفوذ جریان‌های جنوبی افزایش دما در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود. در شمال شرق و شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت در شمال غرب و غرب کشور رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.
بعد از ظهر روز پنجشنبه نیز در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و به تدریج شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. امروز شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور مهیا خواهد بود و برای روز پنجشنبه 16 اردیبهشت در دامنه‌های جنوبی البرز نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران امروز کمی ابری، در بعدازظهر وزش باد و افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای 25 و 14 درجه و فردا پنجشنبه 16 اردیبهشت، نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 23 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با توجه به ثبات نسبی در وضعیت هوای پایتخت، شاخص كیفیت هوای تهران برای یازدهمین روز متوالی در شرایط سالم قرار داشته است. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر كمتر از 5/2 میكرون، با 12 عدد افزایش در حد مجاز بوده و بر روی عدد 75 قرار گرفت. میزان غلظت ذرات معلق كمتر از 10 میكرون نیز از 48 به 57 و آلاینده منواكسید نیز از 26 به 30 افزایش یافته است. در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 41 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای 4 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند.


تعداد بازدید :  145