شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازار جهانی

افزودن قابلیت خودآموزی به گوشی‌ها
کوالکوم از طراحی یک کیت نرم‌افزاری خبر داده که برای افزودن قابلیت خودآموزی به گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های Snapdragon 820  قابل استفاده است. کیت یاد‌شده باعنوان Snapdragon Neural Processing Engine  هوش و درک گوشی‌های هوشمند را از عادات و اولویت‌های کاربرانشان  افزایش می‌دهد و برای نصب بر روی گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های امنیتی و حتی پهپادها قابل استفاده است. کوالکوم می‌گوید نخستين شرکتی است که موفق به طراحی و عرضه چنین سیستمی برای نصب بر روی تراشه‌های سخت‌افزاری شده است.

اضافه شدن ترجمه خودکار به خدمات جست‌وجوی گوگل
ارايه خدمات جست‌وجو باارزش‌ترین دارایی گوگل است و حالا این شرکت برای افزایش محبوبیت جست‌وجوگر خود قابلیت جدیدی به آن اضافه کرده است. گوگل 10‌سال بعد از عرضه خدمات جست‌وجو، قابلیت ترجمه خودکار کلمات خارجی را به جست‌وجوگر خود افزوده تا در زمان تایپ این لغات در جست‌وجوگر ترجمه آنها هم امکان‌پذیر شود. کاربران از این به بعد در صورت تایپ یک کلمه در بخش جست‌وجو به زبان خارجی نتایج را در یک برگ جداگانه در بالای فهرست همه جست‌وجوها مشاهده می‌کنند و ترجمه کلمه خارجی هم در کنار آن نمایش داده می‌شود.

واتس‌اپ در برزیل فیلتر شد
نرم‌افزار پیام‌رسان واتس‌اپ متعلق به فیس‌بوک یک‌بار دیگر در کشور برزیل فیلتر شده است. علت این امر عدم همکاری برای پیشبرد برخی تحقیقات قضائی اعلام شده است. این دومین‌بار در کمتر از شش ماه اخیر است که واتس‌اپ در این کشور فیلتر می‌شود. این امر به کوچ دسته‌جمعی مردم برزیل به دیگر نرم‌افزارهای پیام‌رسان و ازجمله تلگرام و وایبر منجر شده است. مدیران محلی واتس‌اپ از این تصمیم اظهار تاسف کرده و می‌گویند به علت استفاده از سیستم رمزگذاری، به اطلاعات شخصی مورد نظر دادگاه دسترسی ندارند.  بیش از 100‌میلیون نفر در برزیل از این برنامه برای گپ‌و‌گفت‌وگو با یکدیگر و انجام امور تجاری استفاده می‌کنند.

جولان برنامه‌های فیشینگ در فروشگاه گوگل‌پلی
با وجود تلاش‌های گوگل برای کنترل فروشگاه آنلاین برنامه‌های همراه خود، باز هم برنامه‌های مخرب و ویروسی در این فروشگاه جولان می‌دهند. محققان شرکت امنیتی PhishLabs می‌گویند تا به‌حال و از ابتدای بررسی‌هایشان در ‌سال ۲۰۱۶ یازده برنامه فیشینگ در گوگل‌پلی شناسایی کرده‌اند که اکثر آنها توسط یک گروه طراحی شده‌اند. این برنامه‌ها ساده ولی موثر هستند و صفحات وبی را لود می‌کنند که حاوی فرم‌های لاگین بوده و شبیه به صفحات وب شرکت‌های هدف و مورد نظر هستند. اسامی دامنه این صفحات شباهت زیادی با صفحات شرکت‌های رسمی دارند و در اصل برای سرقت اطلاعات کاربران طراحی شده‌اند؛ اما از آ‌نجا که این صفحات در داخل محیط برنامه‌های تلفن همراه اجرا می‌شوند، کاربران متوجه آدرس واقعی به نمایش درآمده نمی‌شوند و اطلاعات خصوصی خود را در اختیار هکرها   می‌گذارند.

گام مایکروسافت برای فناوری فراتر از لمس سه‌بعدی
در حالی که لمس سه‌بعدی اپل کاربران را مجبور به فشار بیشتر به صفحه نمایش دستگاه می‌کند، مایکروسافت سعی دارد تا به روشی خاص، حرکت‌های انگشت کاربران را برای دستگاه مشخص کند و از این طریق دستورات لازم به دستگاه منتقل شود. این الگوریتم اگر تشخیص دهد که کاربر قصد کار کردن با دستگاه توسط یک دست را دارد، کنترلرهای اختصاصی استفاده از یک دست را به کاربر نمایش می‌دهد؛ به‌عنوان مثال در یک مرورگر با نزدیک کردن انگشتان خود به یک لینک، می‌توانید پیش‌نمایشی از آن را مشاهده کنید. تمامی این کارها بدون لمس صفحه نمایش رخ می‌دهد.

تولید کاغذهای الکترونیکی از جنس گرافن
 اخیرا کمپانی OED Technologies  در گوانژو اقدام به تولید نخستين کاغذ الکترونیکی از جنس گرافن (Graphene) کرده است. این محصول بسیار مقاوم بوده و مواد به‌کار گرفته شده در آن باعث می‌شوند تا نمایشگرهایی باریک و در عین حال بسیار منعطف محسوب شوند. شما می‌توانید با استفاده از این نوع صفحات، در روزهای آفتابی بهتر مطالعه کنید یا به منظور ردیابی فعالیت‌هایتان از آن بهره ببرید. همچنین به‌دلیل این‌که گرافن کربن بسیار آسان‌تر از فلز عجیب و غریب ایندیم (indium) که در صفحات الکترونیکی کنونی به‌کار می‌رود، در دسترس است، قیمت نهایی آن نیز ارزان‌تر خواهد بود. سوال اصلی در مورد زمان عرضه‌ این محصول است.  شرکت مورد اشاره انتظار دارد تولید این نوع کاغذ الکترونیکی را در ‌سال جاری
 آغاز کند.


تعداد بازدید :  124