شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبرنامه

سایت فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر درباره نحوه امدادرسانی در سیل اخیر: امدادرسانی هلال‌احمر در سیل  سریع بود
 شهروند| سایت فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به‌دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی ماه گذشته در برخی از استان‌های کشور گزارشی از اقدامات و خدمات ارایه شده از سوی هلال‌احمر ایران را منتشر کرد. در گزارش چاپ شده از سوی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر آمده است: «بارش سنگین در ایران در مدت سه‌روز خسارت‌های فراوانی بر جای گذاشت. جاری شدن سیل‌های سهمگین خسارات جدی به 12 استان تحمیل کرد که در این میان استان‌های لرستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و خوزستان بیشترین خسارت را دیدند. شعب محلی و داوطلبان بلافاصله وارد عمل شدند تا به آسیب‌دیدگان امدادرسانی کنند. با رصد حوادث مرتبط با سیل از طریق مرکز عملیات اضطراری، هلال‌احمر ایران با افزایش جریان‌های سیلفی سیستم پاسخگویی خود را فعال کرد. تیم‌های آموزش‌دیده فورا به مناطق سیل‌زده اعزام شد. سیل‌های سهمگین در ایران معمول است و با وجود چندین تیم متخصص و شعب محلی در سراسر کشور، هلال‌احمر ایران منابع مورد نیاز برای مدیریت چنین پاسخگویی را بدون احتیاج به کمک خارجی دارد.»

عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد
اهمیت ویژه آموزش همگانی و مهارت‌آموزی
شهروند| «آموزش‌ نیازمند پژوهش است و بدون تحقیق پیشرفتی حاصل نخواهد شد.» این جمله را عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مباحث مربوط به مهارت و آموزش همگانی مطرح کرد. اسفندیار اختیاری با شرکت در نخستین دوره آموزشی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر گفت: «وظیفه ذاتی هلال‌احمر کمک به انسان‌ها و انسانیت فارغ از تبعیض‌های نژادی، دینی است.» او ادامه داد: «مواقعی که تمامی انسان‌ها نیازمند یاری هستند، هلال‌احمر حضور دارد و این مسأله قابل تحسین است.» عضو کمیسیون آموزش مجلس توجه به پژوهش‌های کاربردی را مهم دانست و گفت: «مجلس شورای اسلامی به مباحث پژوهشی توجه ویژه‌ای دارد؛ چراکه باعث پذیرش بهتر آموزش‌ها در جامعه می‌شود.» او خاطرنشان کرد: «مبحث مهم در آموزش‌های کنونی بحث‌های مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان است و باید در همه دانشگاه‌ها رواج یافته و دانشجویان آن را فرا گیرند.» به گفته اختیاری، باید به دانشجو ابزاری بدهیم تا بتواند فکر و ایده خود را در راستای تخصص خود حرکت دهد.

مرحله کشوری «رفاقت مهر» برگزار می‌شود
شهروند| هدف ایجاد فضای رفاقت، ‌تمرین کار گروهی و تاکید بر آمادگی بیشتر در بین جوانان داوطلب است؛ هدف مرحله کشوری بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات رفاقت مهر است که از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه تا یکم خردادماه ‌سال‌جاری در اصفهان برگزار می‌شود. معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان در این‌باره گفت: «مرحله کشوری این دوره از مسابقات با حضور تیم‌های منتخب استان‌ها در رشته‌های امداد و کمک‌های اولیه، اسکان اضطراری، حمل مصدوم و زبان انگلیسی با حضور ۸۰۰ نفر از اعضا برگزار می‌شود.» امیر لـله‌گانی با بیان این‌که میزبانی این دوره از مسابقات را استان اصفهان برعهده دارد، مسابقات رفاقت مهر را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان جوانان دانست و گفت: «یکی از وظایف ذاتی ما در هلال‌احمر، آموزش امداد و کمک‌های اولیه به اعضای جوان داوطلب است و این المپیاد که در رشته‌ای امدادی برپا می‌شود، توان اعضا را در زمینه آموزش‌های امداد می‌سنجد.»
معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان با اشاره به وجهه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر و عضویت در نهضت جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر گفت: «یکی از رشته‌های این مسابقات زبان خارجی است که اعضای شرکت‌کننده در این رشته ضمن آزمون عمومی زبان، باید به صورت گروهی به تجزیه و تحلیل استراتژی ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بپردازند و همچنین در یکی از دوره‌های آموزش آنلاین فدراسیون جهانی که از طریق سایت اینترنتی ارایه می‌شود، شرکت کنند.» لـله‌گانی با تاکید بر اهداف والای جمعیت هلال‌احمر در زمینه فعالیت‌های امدادی، بشردوستانه و عام‌المنفعه افزود: «ما در این مسابقات به‌دنبال برنده و بازنده نیستیم؛ همان‌طور که از نام مسابقات بر‌می‌آید هدف ایجاد فضای رفاقت، ‌تمرین کار گروهی و تاکید بر آمادگی بیشتر در بین جوانان داوطلب
است.»
مرحله استانی و شهرستانی مسابقات رفاقت مهر در ‌سال گذشته با حضور حدود ۳۲‌هزار نفر از اعضا برگزار شد و تیم‌های منتخب هر استان به مرحله کشوری راه یافتند که در این دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند.


تعداد بازدید :  171