شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

آغاز گفت‌وگوهای مالی ایران و سوییس در برن| نخستین دور گفت‌وگوهای مالی ایران و سوییس با حضور هیأتی از بانک مرکزی و نمایندگانی از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و نمایندگان بخش‌های مختلف مالی و بانکی سوییس برگزار شد. در این نشست یک‌روزه که بعدازظهر دوشنبه در برن پایتخت سوییس برگزار شد، دو طرف با ارایه گزارش‌هایی از نحوه فعالیت بازار مالی و بانکی و سیستم‌های نظارتی خود، زمینه‌های همکاری را بررسی کردند.
اسناد خزانه اسلامی ابزار تنظیم سیاست‌های مالی دولت| امیرهامونی، مدیرعامل فرابورس ایران درباره اهمیت توجه به تسویه بدهی‌های دولت و اسناد خزانه اسلامی گفت: دولت پس از تلاشی افزون بر دو‌سال موفق شد برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه اقدام كند. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، بورس، كمیته عالی سازمان بورس و دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای تحقق این مهم تلاش كردند و بازار سرمایه نیز از آمادگی لازم برای تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها با اسناد خزانه اسلامی برخوردار است. تاكنون 50‌هزار ‌میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در پنج مرحله هر یك به ارزش 10‌هزار ‌میلیارد ریال پذیرش شده است كه 23 اسفندماه گذشته اسناد نخستین مرحله سررسید شد.
اوراق خرید خودرو بازار سیاه نخواهد داشت| حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت بورس کالا ضمن اشاره به توافق‌های انجام شده با خودروسازان برای فروش خودرو با استفاده از اوراق سلف در بورس کالا گفت: با عرضه این اوراق بازار سیاه به وجود نخواهد آمد. قرار است به‌زودی اوراق سلف خودرو از طریق بورس کالا با همکاری شرکت‌های خودروساز فروخته شود.


تعداد بازدید :  135