شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بين

دستگيري آدم‌ربا و شرور مسلح در كهنوج
عامل اصلي آدم‌ربايي و شرارت کمتر از 48ساعت با تلاش ماموران پليس امنيت کهنوج دستگير شد.
 درپي وقوع يک آدم‌ربايي در شهرستان «رودبار جنوب»، شناسايي متهمان در دستور كار دستگاه‌هاي امنيتي اين فرماندهي قرار گرفت. ماموران پليس امنيت عمومي با استفاده از منابع و با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي و اشرافيت اطلاعاتي بر منطقه، از تردد و حضور يک نفر از عاملان اصلي آدم‌ربايي با يک خودرو پژو405 فاقد پلاک در يکي از جاده‌هاي روستايي حاشيه شهر مطلع و طي يک عمليات غافلگيرانه و ضربتي وي را دستگير و يك قبضه سلاح و مقاديري مهمات ممنوعه از وي كشف شد. متهم در تحقيقات و بازجويي‌هاي فني پليس به بزه انتسابي و شرارت‌هاي خود، ازجمله سرقت مسلحانه، حمل سلاح غيرمجاز، حمل مسلحانه موادمخدر با اوزان بالا، زورگيري و راه‌بندي اعتراف کرد.

انگیزه متهم در پرونده  «ستایش» اعلام شد
متهم پرونده «ستایش» در آخرین دفاعش در دادسرای ورامین  انگیزه‌اش را در  مورد قتل دختر 6 ساله افغانی  فاش کرد.    روز دوشنبه متهم پرونده ستایش به دادسرای ورامین منتقل شد و دفاع آخر از وی اخذ شد. همچنین مددکاران اجتماعی فرصت پیدا کردند تا با متهم مصاحبه کنند. دادستان ورامین گفت: براساس قانون جدید مجازات اسلامی در پرونده‌هایی که متهم زیر 18‌سال سن دارد باید مددکاران اجتماعی با متهم مصاحبه کنند و نظریه مکتوب مددکاران اجتماعی در پرونده ثبت شود. مرادطلب ادامه داد: پس از آن‌که نظر مکتوب مددکاران به دادستانی واصل شود از سوی شعبه رسیدگی‌کننده قرار مجرمیت صادر می‌شود و پس از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه کیفری شماره یک استان تهران ارجاع می‌شود. مراد‌طلب در پاسخ به این سوال که صحبت‌های متهم با مددکاران اجتماعی در چه زمینه‌ای بوده است؟ گفت: مددکاران اجتماعی با متهم درباره‌ نحوه قتل و انگیزه‌ وی صحبت کردند و متهم قصد و نیت خود را عمل منافی عفت اعلام کرده است. به‌گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه روز چهارشنبه (8 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضائی درباره این موضوع که نظریه پزشکی قانونی در مورد پرونده «ستایش» صادر شده است؟ گفت:   نظریه پزشکی قانونی در این زمینه صادر و به مرجع قضائی ارسال شده است. اگر اعتراضی وجود نداشته باشد، کیفرخواست صادر و به دادگاه می‌رود.

بخشش قاتلی که 14‌سال انتظار مرگ کشید
با تلاش و پیگیری کارکنان اجرای احکام کیفری شهرستان ماهشهر یک قاتل مورد عفو خانواده مقتول قرار گرفت. پرونده این قتل مربوط به‌سال 1381 است که در این پرونده یک زن به هویت الف.ع با همدستی فرزندش، فردی را به قتل رسانده بودند. قاتل مدت 14‌سال در زندان کرج به سر می‌برد تا این‌که حکم استیذان قصاص وی از سوی دیوان‌عالی کشور صادر شد. با تلاش و خیرخواهی یکی از خیرین استان تهران، رئیس اداره زندان‌های استان البرز و همچنین کارکنان اجرای احکام کیفری دادسرای ماهشهر، رضایت اولیای‌دم فراهم شد و محکوم باتوجه به گذراندن مجازات از جنبه کیفری، از زندان آزاد شد.

«مثبت هجده»ها دستگیر شدند
فارس| گروهی با نام گروه مثبت‌هجده که روزانه انواع فیلم و عکس یا مطالب مستهجن و غیراخلاقی را در فضای مجازی بارگذاری می‌کردند، توسط پلیس فتا دستگیر شدند. برابر رصد و پایش فنی صورت گرفته در فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان آباده فارس با استفاده از منابع و مخبرین مشخص شد افرادی ناشناس گروهی را با نام گروه مثبت‌هجده در شبکه اجتماعی واتس‌اپ در این شهرستان راه‌اندازی کرده و اقدام به فعالیت و  ارسال مطالب و تصاویر غیراخلاقی می‌کنند. فرمانده انتظامی آباده با اشاره به دستگیری 9 نفر در این رابطه اظهار کرد: مدیران این گروه که بیش از 200 نفر را عضو گروه خود کرده بودند،‌ توسط ماموران دستگیر شدند.


تعداد بازدید :  179