شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
باران‌های بهاری 3 استان کشور را به مناطق سیل‌زده تبدیل کرد
سیل همچنان می‌تازد

شهروند| بار دیگر ایران درگیر سیل بهاری شد. این‌بار 3 استان کشور درگیر باران‌های بهاری شد و مردم را گرفتار کرد. نیرو‌های امدادی هلال‌احمر، در 3 استان کشور ماموریت‌های ویژه خود را برای امدادرسانی به سیل‌زده‌گان آغاز کردند و به بیش از 291 سیل‌زده امدادرسانی شد. این درحالی است که 2نفر در کرمان به دلیل صاعقه جان خود را از دست دادند.
از صبح روز دوشنبه باران‌های بهاری 3 استان کشور را به مناطق سیل‌زده تبدیل کرد تا جایی که امدادگران را به صحنه‌های سیل‌زده کشاند. باز هم استان‌های کشور درگیر حوادث ناشی از سیلاب شدند و این حادثه همچنان می‌تازد.
سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امدادونجات هلال‌احمر از امدا رسانی به بیش از 291نفر در سیل و آبگرفتگی 3 استان و مرگ 2نفر تاکنون خبر داد و درباره آخرین وضع آبگرفتگی و سیل در 3 استان گفت: «در 24ساعت گذشته تاکنون بر اثر بارش باران‌های بهاری 3 استان خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و کرمان و 17 شهر و روستا دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند. تاکنون بیش از 291نفر در این استان‌ها امدادرسانی شده‌اند و از 22واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته است.»
سخنگوی سازمان امدادونجات هلال‌احمر به اسکان اضطراری 14 هموطن اشاره کرد و گفت: «تاکنون 48نفر به مناطق امن منتقل شدند و یک‌نفر نیز به مراکزدرمانی انتقال یافت. همچنین درجریان سیلاب‌های این 3 استان، 2نفر از هموطنان در روستاهای جلال‌‌آباد و جلگه شهرستان ساردوئیه استان کرمان به‌ دلیل برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند. 50 تخته پتو، 18 قوطی کنسروجات و 150 قرص نان نیز میان متاثران سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.» در ادامه مرتضی سلیمی، قائم‌مقام سازمان امدادونجات با بیان این‌که صاعقه طی شبانه‌روز گذشته جان ۲نفر را درکرمان گرفت، گفت: «2نفر در روستاهای جلال‌آباد و جلگه شهرستان ساردوئیه استان کرمان به‌ دلیل برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند که یک نفر نیز مصدوم شد. ٢٢واحد مسکونی از آب تخلیه شد و 14نفر نیز اسکان اضطراری شدند. همچنین نیروهای امدادی تعداد زیادی پتو و کنسروجات میان حادثه‌دیدگان توزیع کردند.»
سرریز 3 سد در كرمانشاه
این درحالی است که كیاست امیریان مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه اعلام كرد: «به ‌دنبال بارندگی‌های اخیر سدهای سلیمان‌شاه، آزادی و زاگرس استان سرریز شد. سدهای آزادی و زاگرس از اواخر فروردین‌ماه‌ سال‌جاری و از 2روز گذشته نیز سد سلیمان‌شاه در شهرستان سنقر و كلیایی سرریز شده است. ظرفیت سد سلیمان‌شاه 48‌میلیون مترمكعب است كه هم‌اكنون به‌طور كامل پر شده است.»
مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه با بیان این كه این دومین‌بار است كه سد سلیمان‌شاه سرریز می‌شود، ادامه داد:  «حجم سرریز كنونی این سد 2 مترمكعب برآورد می‌شود. سد سلیمان‌شاه سالانه 5 تا 7‌میلیون مترمكعب آب آشامیدنی شهر سنقر را تأمین و 2‌هزارو600 هكتار از زمین‌های كشاورزی این شهرستان را آبیاری می‌كند.»
مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه، با بیان اینكه ظرفیت 7 سد استان كرمانشاه 830‌میلیون مترمكعب است، گفت: «درحال حاضر 661‌میلیون مترمكعب آب پشت سدهای استان كرمانشاه جمع شده است.» براساس اعلام اداره كل هواشناسی استان كرمانشاه میانگین بارندگی‌های استان از ابتدای‌ سال زراعی جاری تاكنون 707میلی‌متر است كه نسبت به‌ سال گذشته 117‌درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 53‌درصد رشد داشته است.


تعداد بازدید :  136