شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
دومين كنگره بين‌المللي آنكولوژي كودكان
بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق در محک

 دومين كنگره دوسالانه بين‌المللي آنكولوژي كودكان- بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق، بنیانگذار آنکولوژی کودکان در ایران، 22 تا 24ارديبهشت‌ماه همزمان با بيست‌وپنجمين‌ سال فعاليت موسسه‌خیریه محک برگزار مي‌شود.
دومين كنگره دوسالانه بين‌المللي آنكولوژي كودكان- بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق به‌همراه بخش‌دانشجويي 22تا 24ارديبهشت‌ماه در بيمارستان خيريه محك «تنها بيمارستان فوق‌تخصصى سرطان كودكان در خاورميانه» برگزار مي‌شود.    
اين كنگره علمى با همكارى انجمن خون و سرطان كودكان ايران، انجمن خون و سرطان كودكان آلمان(GPOH)  و همراهى مراكز علمى و دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي كشور با امتياز بازآموزي براي گروه‎هاي پزشكي و پيراپزشكي برگزار خواهد شد. گروه‌های هدف این کنگره بین‌المللی فوق‌تخصصان خون و آنکولوژی، متخصصان کودکان، متخصصان رادیوتراپی، جراحان و جراحان مغز و اعصاب، متخصصان پاتولوژی و ژنتیک، متخصصان بیهوشی و طب درد، متخصصان داخلی، متخصصان رادیولوژی، روانپزشکان، داروسازان، پرستاران، روانشناسان، مددکاران اجتماعی، گروه‌های پیراپزشکی و دانشجویان پزشکی هستند.
محورهای اين کنگره شامل لوسمی‌کودکان(لنفوبلاستیک، میلوبلاستیک) تشخیص، درمان، پیوند مغز استخوان و عوارض، تومورهای مغزی کودکان، تشخیص، درمان(جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی) و عوارض و اهمیت مراقبت‌های حمایتی در درمان سرطان است.
موسسه خيريه محك كه در آخرين ارزيابي NGO Benchmarking  در ‌سال 2016 رتبه چهارم بين 299 سازمان مردم‌نهاد در جهان را كسب كرده و تنها بيمارستان فوق‌تخصصي سرطان كودك در خاورميانه را احداث کرده و با اتكا به كمك‌هاي مردمي آن را اداره می‌کند؛ همواره تلاش دارد از طریق ارتباط با سازمان‌ها و متخصصان همکار در عرصه بین‌الملل کمک‌های مردمی را به بهینه‌ترین شکل خدمات تبدیل کند. حضور 15سخنران بين‌المللي از كشورهاي انگلستان، آلمان، هلند، ايتاليا، آمريكا و اردن در این کنگره گامی برای تبادل آخرين دستاوردهاي پزشكي، درخصوص محورهاي كنگره است.
محک به‌دنبال برگزاري نخستین کنگره بین‌المللی خون و آنكولوژي در سرطان در‌سال 1393، امسال نیز همزمان با بیست‌وپنجمین‌ سال فعالیت خود، اين رويداد علمي را به یادمان پروفسور پروانه وثوق بنیانگذار آنکولوژی کودکان در ایران برگزارمي‌كند. پروفسور پروانه وثوق از ابتدای فعالیت بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک به صورت داوطلبانه به‌عنوان رئیس هیأت‌امنا و رئيس شوراي پزشكي محك لحظات عمر و دانش ارزشمند خود را تا آخرین روز حیات وقف کودکان مبتلا به سرطان کرد.

 


تعداد بازدید :  162