شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
معاون اول رئیس‌جمهوری:
دولت با تمام توان از بخش خصوصی حمایت می‌كند
افتتاح طرح‌های عمرانی و درمانی در لرستان با جهانگیری

روز گذشته، استان لرستان میزبان معاون اول رئیس‌جمهوری بود تا شاهد بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و درمانی باشد. افتتاح پتروشیمی لرستان، بهره‌برداری از بيمارستان 96 تختخوابي اليگودرز و افتتاح سد حوضیان برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس‌جمهوری به این استان را تشکیل داد.  اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح پتروشیمی لرستان با بیان این‌که چند كار باید در كشور در دستور كار قرار گیرد كه ایجاد واحدهای بزرگ صنعتی از آن جمله است، افزود: هرچند كه واحدهای كوچك و متوسط می‌تواند چالش بیكاری را برطرف كند و باید به سمت تقویت این واحدها برویم، اما هنگامی كه گفته می‌شود این موضع دراولویت است به معنای آن نیست كه به طرح‌های بزرگ توجه نشود.
معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح كرد: صنعت كوچك و متوسط هنگامی قادر به ادامه حیات است كه در كنار آن صنایع بزرگ شكل گیرد یا تامین‌كننده آن باشد. وی با یادآوری این نكته كه حسن واحدهای بزرگ این است كه تامین‌كننده واحدهای كوچك هستند، گفت: سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ هیچگاه از دستور كار حذف نمی‌شود.
به‌گفته جهانگیری مهم‌ترین دستور كار  دولت در استفاده از منابع خارجی طرح‌هایی است كه می‌توانند با استفاده از این منابع ایجاد شوند و با تولیدات خود قادر به بازپرداخت تسهیلات هستند. معاون اول رئیس‌جمهوری، پتروشیمی را ازجمله مهم‌ترین واحدهای بزرگی دانست كه قادر به دریافت منابع خارجی و بازپرداخت آن است. وی ادامه داد: به مردم ایران برای دو انتخابات اخیر خسته نباشید می‌گویم كار بزرگی انجام دادند. امید است باهمكاری قوای سه‌گانه كه در آینده بیشتر خواهد بود بتوانیم گره بسیاری از مشكلات كشور را باز كنیم.
جهانگیری گفت: لرستان از هر نظر شایستگی دارد كه از استان‌های پیشرفته كشور باشد. آب، خاك و نیروی انسانی تحصیلكرده و زحمتكش قادر به پیشرفت رساندن این استان است. وی با اشاره به شهرهای صنعتی كشور همچون اصفهان گفت: لرستان می‌تواند با اتكا به جوانان تحصیلكرده و مهندسان توانمند و متخصص به استانی صنعتی تبدیل شود.
روز گذشته بيمارستان 96 تختخوابي اليگودرز نیز با حضور اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهوري به بهره‌برداري رسيد. عمليات اجرايي بيمارستان 96 تختخوابي اليگودرز دهه 70 آغاز شد و در نهايت پس از گذشت حدود 20‌سال افتتاح شد. اين بيمارستان جنرال با زيربناي 13‌هزار مترمربع داراي تمامي بخش‌هاي درماني ازجمله داخلي، جراحي، زنان، ICU، CCU و اورژانس است. براي ساخت اين بيمارستان 800 ميليارد ريال اعتبار سرمايه گذاري شده كه 350 ميليارد ريال آن مربوط به احداث ساختمان و 450 ميليارد ريال مابقي براي تامين تجهيزات است. كلنگ احداث اين بيمارستان دهه70 به زمين زده شد و پس از اجراي فوندانسيون، روند اجراي آن متوقف و از پنج‌سال پيش مجددا با تزريق اعتبارات لازم، روند ساخت آن فعال شد.كمبود اعتبار، دليل اصلي روند طولاني اجراي اين طرح عنوان مي‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهوری در حاشیه افتتاح سد حوضیان واقع در شهرستان الیگودرز نیزگفت: الیگودرز برای همه نیروهای انقلابی کشور نامی آشناست و مردم این منطقه همواره پشتیبان ولایت و کشور بود‌ه‌اند. جهانگیری با قدردانی از دست‌اندرکاران احداث این طرح اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند برای مردم شهرستان الیگودرز مسیر توسعه را هموار کند. وی با تاکید بر این‌که باید از آب سد حوضیان استفاده مطلوب و بهینه شود، گفت: مسئولان استان باید تلاش کنند حداکثر استفاده از منابع آب این سد با بهره‌وری بالا صورت گیرد. معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: سد حوضیان می‌تواند پایگاه خوبی برای گردشگری این منطقه باشد تامردم نیز بتوانند اوقات فراغت خود را در اطراف این سد سپری کنند که البته لازم است مسئولان استان برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.
وزراي نيرو و نفت، معاون اول رئيس‌جمهوری را در سفر به استان لرستان همراهي کردند.


تعداد بازدید :  106