شماره ۸۴۰ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس شورایعالی نظام پزشکی کشور عنوان کرد:
سنگ تأمین منابع مالی پیش‌پای نظام سلامت

   رئیس شورایعالی نظام پزشکی کشور گفت: چالش اصلی نظام‌سلامت تأمین منابع مالی نظام سلامت است و این چالش به‌حدی است که قابل‌کتمان و پنهان‌کردن نیست. اسماعیل ایدنی در آیین معارفه مدیران قدیم و جدید درمان تأمین اجتماعی خوزستان در سالن جلسات هتل‌پارس اهواز اظهارکرد: مطالبات بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی نزدیک به یک‌سال است که تسویه نشده و تلاش بسیار زیادی شد که بحث دریافت‌های غیرمتعارف جمع شود. این عدد در خوزستان تقریبا به صفر رسیده و چیزی به‌عنوان زیر میزی وجود ندارد.
وی افزود: چالش اصلی نظام‌سلامت، تأمین منابع‌مالی نظام‌سلامت است و این چالش به‌حدی است که قابل‌کتمان و پنهان‌کردن نیست و اگر پرداخت‌ها با تأخیر صورت گیرد، دچار مشکل می‌شویم.
رئیس شورایعالی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: طی ۱۵‌سال اخیر با چالش‌های خاصی در حوزه سلامت مواجه بودیم و شکاف عظیمی به لحاظ مالی بین تعهداتی که دولت و نظام‌های حمایتی داشتند و هزینه‌های سلامت که از جیب مردم پرداخت می‌شود،  به‌وجود آمد.
ایدنی اضافه کرد: ‌سال ۸۴ هزینه‌های پرداختی از جیب مردم ۴۰‌درصد بود که تا‌ سال ۹۲ به ۶۰‌درصد رسید و از‌ سال ۸۴ میزان پرداختی از جیب مردم رو به افزایش بود.


تعداد بازدید :  170