شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
خبر

مدیر پیش‌بینی هشدار سریع هواشناسی کشور:تاثیر پارازیت‌ها در تشخیص پدیده‌های هواشناسی را اطلاع داده‌ بودیم
ایسنا|  مدیر پیش‌بینی هشدار سریع هواشناسی کشور گفت: تأثیر پارازیت‌ها در تشخیص پدیده هواشناسی را قبل از وقوع طوفان به سازمان‌های ذیربط اطلاع داده بودیم.
مهندس احد وظیفه در رابطه با گزارش مجلس مبنی بر اختلال شبکه راداری هواشناسی در روز وقوع طوفان تهران به دلیل وجود پارازیت‌ها گفت: قبل از این اتفاق این موضوع را اطلاع داده بودیم و با سازمان‌های ذیربط در این رابطه مکاتبه داشتیم.
او ادامه داد: نویز احتمالا ناشی از تلفن‌های بی‌سیم یا فرکانس‌های دیگری که به صورت غیرمجاز وارد فرکانس رادار ما شده است، انعکاس‌هایی را در شبکه راداری هواشناسی ایجاد کرد که باعث بروز اختلال در تصویر رادار شد. مدیر پیش‌بینی هشدار سریع هواشناسی کشور در ادامه تأکید کرد: در گزارش علمی که به مجلس ارایه شد، این دلیل را عنوان کردیم چراکه به دلیل وجود این اختلال، امکان تشخیص پدیده هواشناسی و غیرهواشناسی بسیار دشوار بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری :بیابان‌زایی در چهارمحال و بختیاری زنگ خطری برای کل کشور است
شهروند| بیابان‌زایی در استان چهارمحال و بختیاری زنگ خطری برای کل کشور است و عدم مقابله جدی با بیابان‌زایی در چهارمحال و بختیاری، بحران محیط زیستی جدی و تجمعی در استان ایجاد خواهد کرد.
سعید یوسف‌پور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اعلام این مطلب گفت: کاهش بارش در استان باعث شده است که امسال استان در رتبه دوازدهم خشکسالی در سطح کشور قرار گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، او با اشاره به بحران خشکسالی در کشور گفت: استان چهار محال و بختیاری از لحاظ بارش بعد از استان‎های شمالی کشور بیشترین بارش را دارد. امسال کاهش 15‌درصدی بارندگی‎ها در استان نسبت به مدت بلندمدت مشابه خود و تغییر رژیم بارش از برف به باران باعث تشدید خشکسالی در استان شده است.
یوسف‎پور به افزایش دمای استان اشاره کرد و گفت:  امسال دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت مشابه خود 5/1 درجه افزایش دارد. هرچه زمان می‎گذرد بیابان‎زایی و تغییر اقلیم بیشتر در استان نمود می‌یابد و هرروز شرایط منابع آبی استان نسبت به قبل وخیم‎تر می‌شود. او با تأکید برضرورت بازنگری کلی و اصولی در سیاست‌گذاری مدیریت منابع آب، گفت: در گذشته عمده برداشت آب استان از منابع زیرزمینی بود که باعث شد 9 دشت استان ممنوعه و بقیه دشت‎ها نیز در حالت بحرانی قرار گیرند که مشهودترین عواقب آن مرگ آب خوان‎ها و فرونشست زمین در نقاط مختلف
 استان است.


تعداد بازدید :  106