شماره ۳۸۰ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
فرصتی را نسوزانیم

«مهر» در گزارشی آورده است: خبرگزاری سی.ان.ان، موسسه سرویس خبری بلومبرگ، شبکه اول تلویزیون دولتی بلژیک، فایننشنال تایمز، روزنامه‌های گاردین، لس‌آنجلس‌تایمز، دیلی‌تلگراف و لاریپوبلیکا، روزنامه ایتالیایی «کوریره دلاسرا»، روزنامه اینترنتی اماراتی نشنال و موسسه بین‌المللی یورومانیتور جزو 11رسانه بین‌المللی و مهمی هستند که به تازگی درباره جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران مطالبی را منتشر کرده‌اند.
در این گزارش آمده: مدتی است که رسانه‌های خارجی نسبت به ایران رخ نشان داده‌اند و در گزارش‌های پی در پی ایران و جاذبه‌‌هایش را معرفی می‌کنند. این رویکرد آنها به گردشگری ایران دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. آنچنان که در گزارش‌های آنان نیز آمده است، تغییر دولت و نگاهش به ورود گردشگران خارجی، تلاش برای لغو روادید و افزایش ارتباط و تعامل با کشورهای دیگر، تنش‌های موجود در کشورهای خاورمیانه و آرام بودن اوضاع سیاسی اجتماعی ایران بخشی از این دلایل است که می‌تواند نگاه آنها را به گردشگری و میراث فرهنگی ایران معطوف کرده باشد تا جایی که مهمترین رسانه‌های بین‌المللی نیز در تعریف و تمجید جاذبه‌های ایران برآمده و سعی در ترغیب گردشگران خارجی برای سفر به ایران کرده‌اند.
آنچه در این میان اهمیت دارد، استفاده از فرصت پیش رو برای شناساندن فرهنگ ایرانی است. اینکه آنها چه نیتی در پس گزارش‌های پی درپی خود از شناساندن ایران دارند حتی اگر با نیت ناصواب هم همراه باشد می‌تواند فرصتی به دست دهد تا زمینه ارتباط بیشتر انسانی بین ایرانیان و سایر ملل، فراهم آید و از این رهگذر فرهنگ ایرانی بیش از پیش در معرض دید جهانیان قرار گیرد. چنین موضوعی آنجا اهمیت می‌یابد که بدانیم سال‌های سال علیه کشورمان تبلیغات ناصواب می‌شد تا جایی که ایرانیان را با دیگر چشم، می‌دیدند این فرصت را باید دریافت و برای آن برنامه داشت. اگر مطابق روال گذشته بازهم فرصت پیش آمده را نسوزانیم.

 


تعداد بازدید :  49