شماره ۳۷۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
مارادونا، مسی، آمیتاب باچان و دیگران

گروه ورزش| حاشیه‌های فوتبال اروپا به اندازه‌ای جذاب است که هر عشق فوتبالی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. از جدیدترین حواشی می‌توان به اظهارنظر هرنان کرسپو درباره مقایسه مسی و مارادونا، حضور ماتراتزی در لیگ هند، تصمیم عجیب باشگاه بارسلونا، جدیدترین غرهای کرایف و احتمال 18تیمی شدن کالچو  اشاره کرد.
کرسپو: مسی،  مارادونا نیست
تنها ناکام آرژانتین در ضربات پنالتی بازی یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 1998 اخیرا در پاسخ به سوالی درباره نزدیک شدن و حتی رسیدن مسی به استانداردهای مارادونا گفت: «مسی بی‌نظیر است. او یک استثناست. با این حال نمی‌توان لیونل را با مارادونا مقایسه کرد. این عادلانه نیست. مسی و مارادونا متعلق به عصر خاص خودشان هستند. به نظر من چنین مقایسه‌ای یک شوخی بیشتر نیست. مسی یک بازیکن غیرعادی است اما اصلا نمی‌توان توانایی و قدرت مارادونا را در قالب گفتار توصیف کرد.»
بارسلونا، کاتالونیا
باشگاه بارسلونا تصمیم گرفته 2 روز پس از روز ملی کاتالونیا به احترام منطقه‌اش، برای اولین‌بار در 114‌سال عمر مفید خود در بازی‌های خانگی از لباس سوم خود که به رنگ پرچم کاتالونیاست، استفاده کند و به این ترتیب بار دیگر نقش خود به‌عنوان ارتش کاتالونیا را اعلام کند! خیلی‌ها ازجمله فدراسیون فوتبال اسپانیا قصد نداشتند موضوع را از منظر سیاسی ببینند اما انگار ماجرای اولین حضور بارسا در نوکمپ با لباسی غیراز آبی‌واناری به کلی سیاسی است!
مسافری به سمت هند
مارکو ماتراتزی، آخرین ستاره سابق فوتبال است که راه هند را در پیش گرفته است. قرارداد 2ساله او با تیم چنای هند به معنای ایفای نقش مدافع سابق تیم‌ملی ایتالیا در سمت مربی - بازیکن این تیم است. چنا تیمی تحت مالکیت آبهشیک باچان، فرزند آمیتاب باچان معروف است و ظاهرا درخواست شخصی این هنرپیشه معروف، ماتراتزی را به فکر حضور در هند انداخته است. مراسم معارفه این بازیکن، اواسط هفته آینده انجام می‌شود.
غرهای کرایف ادامه دارد
یوهان کرایف در آخرین اظهارنظرش هم نتوانسته از بارسلونا انتقاد نکند. به اعتقاد بزرگترین ستاره تاریخ بارسلونا، مربیان نالایق باعث دور شدن بارسلونا از دوران اوج شده‌اند: «من هنوز بارسا را خیلی دوست دارم؛ درست مانند رئال مادرید! بارسلونا در این چند وقت اخیر کمی پسرفت کرده است. دلیل اصلی، افرادی بوده‌اند که به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده‌اند. نمی‌گویم آنها مربیان خوب یا بدی بوده‌اند اما معتقدم مدیریت بازیکنانی مانند مسی و نیمار برای‌ این دسته از مربیان سخت بوده است.»
18تیمی شدن سری آ
انگار فوتبال ایتالیا قصد بازگشت به روزهای خوب گذشته را دارد. آخرین رقابت‌های جذاب این لیگ وقتی برگزار شد که 18 تیم در سطح اول فوتبال این کشور حضور داشتند. حالا طبق تصمیم اتحادیه فوتبال ایتالیا قرار شده به‌زودی لیگ ایتالیا به 18 کاهش یابد و سوپرجام امسال هم مانند بیشتر سال‌های اخیر جایی خارج از ایتالیا و این‌بار در دوحه قطر انجام می‌شود.


تعداد بازدید :  226