شماره ۳۷۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
گفت وگوی «شهروند» با نریمان جهان، پدیده این روزهای فوتبال ایران
خطیبی باید سرمربی تیم‌ملی شود

گروه ورزش| برخلاف همه انتظارها تیم فوتبال تراکتورسازی تا پایان هفته هشتم لیگ برتر توانسته بازی‌های زیبایی را به نمایش بگذارد و با اقتدار به صدر جدول برسد. تیم جوان‌شده رسول خطیبی در این فصل با بهره‌گیری از بازیکنان جوان و جویای نام توانسته عملکرد مطلوبی را از خود بر جای بگذارد. یکی از این بازیکنان باآتیه سامان نریمان‌جهان است که با خطیبی از ماشین‌سازی به گسترش فولاد و سپس به تراکتورسازی پیوست.
  نریمان‌جهان که به‌عنوان یک‌هافبک تهاجمی نقش غیرقابل انکاری در موفقیت‌های تیمش داشته، درباره صدرنشینی تراکتورسازی به «شهروند» می‌گوید:  «تیم ما از ابتدای فصل بسیار باانگیزه ظاهر شد و به حقمان که صدرنشینی بود، رسیدیم.  در بازی با راه‌آهن هم چون می‌دانستیم در صورت پیروزی، به صدر جدول راه پیدا می‌کنیم، با انگیزه بیشتری به میدان رفتیم و خوشحالم به هدفمان دست پیدا کردیم.»
او در پاسخ به این پرسش که آیا صدرنشینی زودهنگام بازیکنان تراکتورسازی را مغرور نمی‌کند، تأکید می‌کند: «تیم ما جوان است و احتمال این‌که در بازی بعد نتوانیم بازی همیشگی را انجام دهیم، وجود دارد اما رسول خطیبی به‌خوبی به این موضوع واقف است. او بارها به ما هشدار داده که نباید مغرور شویم، چون تازه هفته هشتم است و زمان زیادی تا پایان فصل باقی مانده است.  امیدوارم بتوانیم تا پایان فصل به روند خوب خود ادامه دهیم.»
هافبک تراکتورسازی با بیان این‌که تیمش مدعی قهرمانی در فصل جاری عنوان می‌کند: «خیلی‌ها ابتدای فصل به دلیل کمبود ستاره در تراکتورسازی، ما را جدی نمی‌گرفتند. می‌گفتند تیمی که خطیبی بسته به لیگ یک سقوط نکند، شانس آورده اما به همه ثابت شد خطیبی کارش را بلد است. به نظر من خطیبی یکی از بهترین‌های ایران است که می‌تواند چند‌سال دیگر روی نیمکت تیم‌ملی بنشیند. ما در این فصل فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم و برای رسیدن به این هدف تلاش خود را انجام می‌دهیم.»
نریمان‌جهان در پایان درباره گلزنی‌های ادینیو برای تراکتورسازی می‌گوید: «ادینیو بهترین بازیکن خارجی تاریخ فوتبال ایران است.  او بسیار باهوش است و می‌داند در زمین چکاری باید
 انجام دهد.»

 


تعداد بازدید :  215