شماره ۳۷۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

دیدارهای جداگانه عبدالله و احمدزی با کرزای
حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان روز گذشته و در آستانه اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با عبدالله و احمدزی، نامزد‌های ریاست‌جمهوری افغانستان دیدار کرد. به گزارش تسنیم، «فاضل سنچارکی» سخنگوی تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله در خبرگزاری صدای افغان اعلام کرد: «عبدالله عبدالله پیش از ظهر تنها و به صورت 2‌جانبه با حامد کرزای رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار کرده است. » سنچارکی افزود: «در این دیدار اشرف‌غنی احمدزی حضور نداشته و از قرار معلوم وی نیز به تنهایی با کرزای دیدار کرده است.»  سخنگوی تیم عبدالله اظهار داشت: در این دیدار، رئیس‌جمهوری کرزای بر ضرورت انتقال هر چه زودتر قدرت بر مبنای اعلام نتیجه انتخابات پس از توافق 2 کاندیدا تأکید کرده است. به گفته سنچارکی، کرزای در این دیدار هر نوع طرح دیگری به جای انتقال قدرت بر مبنای توافق 2 کاندیدا را رد کرده است. این دیدارها درحالی صورت می‌گیرد که تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کرده هر نوع اعلام نتیجه غیرشفاف انتخابات را نمی‌پذیرد.

نشست دولت یمن با حوثی‌ها بی‌نتیجه ماند
یک منبع دیپلمات در سازمان ملل اعلام کرد که مذاکرات میان مسئولان یمنی با حوثی‌ها بدون دستیابی به نتایجی متوقف شده است. در همین حال، رئیس‌جمهوری یمن با مشاوران خود نشستی را برگزار کرد تا نحوه برخورد با حوثی‌ها را بعد از توقف مذاکرات مورد بررسی قرار دهد. به گزارش ایسنا، این منبع خاطرنشان کرد: 2 طرف به توافق نهایی و فراگیری درخصوص مسائل مطرح‌شده و راه‌حلی برای بحران کنونی دست نیافتند.  پیشتر این احتمال می‌رفت که توافق نهایی میان مسئولان یمنی با حوثی‌ها درخصوص تشکیل دولت جدید و کاهش قیمت‌ فرآورده‌های نفتی و پایان تحصن‌ها در صنعاء به دست آید. وی افزود:  توافق شد تا دور جدید مذاکرات میان دو طرف با نظارت مستقیم جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن ظرف دو روز آتی برگزار شود.  

پاپ فرانسیس:جنگ جهانی سوم به صورت تدریجی در جریان است
رهبر کاتولیک‌های جهان طی سخنرانی در مراسم یادبود کشته‌شدگان جنگ جهانی اول با محکوم کردن تجارت سلاح و اقدامات تروریستی گفت:  درگیری‌هایی که جهان امروز را در بر گرفته‌اند جنگ جهانی سوم تدریجی هستند. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در یک سخنرانی طی مراسم عشاء ربانی که در جریان بازدید بزرگترین بنای یادبود کشته‌شدگان جنگ جهانی اول برگزار کرد، گفت:  بشریت باید بگرید و اکنون زمان گریستن است.  پاپ فرانسیس که به شمال ایتالیا سفر کرده نخست اقدام به مراسم دعا در یک گورستان میزبان 15‌هزار سرباز کشته‌شده در جنگ جهانی اول کرد. پاپ فرانسیس همچنین در مراسم عشاء ربانی که در یک بنای بزرگ یادبود متعلق به دوران ایتالیای فاشیستی انجام شد، گفت: جنگ برابر با جنون است حتی امروز پس از آن‌که ما دومین شکست یک جنگ جهانی دیگر را دیده‌ایم می‌توانیم درباره یک جنگ جهانی سوم صحبت کنیم. جنگی که به‌طور تدریجی و از طریق کشتارها، جرائم و نابودی انجام می‌شود.  پاپ فرانسیس در چند ماه گذشته چندین‌بار خواهان پایان یافتن درگیری‌ها در عراق، اوکراین، سوریه، غزه و آفریقا شده بود. رهبر مسیحیان جهان تأکید کرد:  حرص، بی‌تحملی و شهوت قدرت انگیزه‌هایی هستند که بر تصمیم ورود به یک جنگ تأکید کرده و اغلب توسط یک ایدئولوژی توجیه می‌شوند.


تعداد بازدید :  167