شماره ۳۷۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
وداع با 2 دانش‌آموز امدادگر

گروه حوادث| اجساد 2 پسر دانش‌آموز که در اردوی المپیاد هلال‌احمر در دریای خزر غرق شده بودند به خاک سپرده شد. ابوالفضل و بهنام وارد شنا ممنوع شده بودند که دچار حادثه شدند.
امواج   سهمگین
تیمی از پسران دانش‌آموز که برای المپیاد هلال‌احمر راهی سفر شمال کشور شده بودند، در برابر ماجرای تلخی قرار گرفتند. 10 دانش‌آموز بی‌توجه به حرف‌های سرپرست گروه تن به امواج خروشان دریا در منطقه و زمان شنا ممنوع زدند. آنها در میان امواج دریا گرفتار شدند و درخواست کمک کردند. نجاتگران هلال‌احمر با در جریان قرار گرفتن ماجرا بلافاصله وارد عمل شدند. امدادگران با عملیات ویژه‌ای توانستند 8 پسر حادثه‌دیده را از دریا خارج کنند و به ساحل بیاورند. اما 2 دانش‌آموز دچار خفگی شدند. عملیات احیا آغاز شد. آنها با اورژانس هلال‌احمر به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند اما هر 2 پسر نوجوان در فاصله زمانی متفاوت از یکدیگر روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفتند.
همیشه جاودان
اجساد بهنام و ابوالفضل که هر دو اهل شهر اراک بودند بعد از این حادثه به زادگاهشان منتقل شد. روز پنج شنبه و جمعه مراسم خاکسپاری این دو دانش‌آموز با حضور مسئولان جمعيت هلال‌احمر و اداره كل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد. به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال‌احمر استان مركزي در پي اتفاق تأسف‌بار درگذشت دو دانش‌آموز حاضر در مسابقات المپياد آماده در بندرانزلي، مراسم وداع با آنها در ميان حزن و اندوه خانواده‌ها، مسئولان و مردم برگزار شد. در اين مراسم مديرعامل جمعيت هلال‌احمر و مديركل آموزش و پرورش استان به همراه جمعي از معاونان هر دو سازمان در كليه مراسم تشييع، تدفين و مجلس ختم دانش‌آموزان مرحوم بهنام شاملو و ابوالفضل روشنايي شركت کرده تا باعث تسلي خاطر خانواده‌هاي مصیبت دیده  شود.
مرتضی سلیمی مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان مركزي ضمن تسلیت به خانواده این دو دانش‌آموز در رابطه با این حادثه تلخ به «شهروند» گفت: «اکنون خانواده جمعیت هلال‌احمر استان در غم از دست دادن اين دو دانش‌آموز عزيز به سوگ نشسته است. عزیزانی که بهترین سال‌های عمر نوجواني خود را در راستاي فعاليت‌هاي عام‌المنفعه، بشردوستي و امدادي گذراندند و درجهت تحقق اهداف جمعيت هلال‌احمر از هیچ کوششی دریغ نورزیدند. بدون‌تردید تلاش این دو دانش‌آموز عزيز استان در المپياد كشوري طرح دادرس که با هدف ترویج فعالیت‌های امدادی، بشردوستي و کمک به همنوعان است قابل تقدیر خواهد بود.»


تعداد بازدید :  200