شماره ۳۷۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
خارج از مرز

 مهار حریق دانشگاه ناتینگهام
حریق مهیب در دانشگاه «ناتینگهام»
60 آتش‌نشان را به صحنه این حادثه کشاند.
این حریق گسترده از ساعت 30: 08 شامگاه جمعه به وقت محلی در دانشگاه ناتینگهام آغاز شد. آتش‌سوزی مهیب ساختمان جدید آزمایشگاه شیمی این دانشگاه را که به تازگی با هزینه چند‌میلیون پوندی افتتاح شده بود، ویران کرد. این حادثه مجروحی نداشت و شعله‌های آتش به سایر ساختمان‌های این دانشگاه سرایت نکرد.  
آتش‌نشانان در یک عملیات شبانه شعله‌های آتش را که در حال زبانه کشیدن در میان بدنه چوبی این ساختمان بود به موقع مهار کردند.  این حادثه در حالی رخ داد که دانشگاه ناتینگهام پذیرای خانواده دانشجویان تازه‌وارد برای انجام خدمات
 مشاوره‌ای بود.
پل گریتریکس، رئیس اداره آموزش دانشگاه ناتینگهام گفت:  خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشت زیرا این ساختمان هنوز تکمیل نشده و عملیات عمرانی در آنها به پایان نرسیده بود.
وی افزود: اولویت اصلی ما در این حادثه جلوگیری از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های دانشگاه بود.
«یوآن وولر وارد»، مسئول گروه امداد و آتش‌نشانان ناتینگهام گفت: به هیچ‌کدام از ساختمان‌های دیگر آسیبی نرسید و آتش‌نشانان در نهایت در ساعت یک بامداد موفق به مهار
 آتش شدند.
پلیس ناتینگهام هم با حضور در صحنه آتش‌سوزی تحقیقات خود را برای یافتن علت حادثه آغاز کرده‌اند اما تأکید کردند که برای بیان جزییات این حادثه هنوز زود است.

فرار 36 زندانی از ندامتگاه
36 زندانی با تخریب دیوار ندامتگاهی در برزیل پا به فرار گذاشتند. این فرار بزرگ درحالی رخ داد که به دلیل تعمیرات و مرمت در زندان، یک شرکت ساختمان‌سازی که مسئول تعمیرات زندان بود یک کامیون را در قسمتی از محوطه ندامتگاه پارک کرده بود.
چهار زندانی کامیون را دزدیدند، یک سوراخ بزرگ در دیوار ایجاد کردند و زندانیان را
فراری دادند.
معاونت وزارت دادگستری و مدیریت زندانبانی مارانهائو در این رابطه گفت که مقامات یک جوان 19ساله را به دلیل شرکت در سرقت کامیون و فرار زندانیان دستگیر کردند. به‌رغم جنجال این حادثه، حال و هوای این زندان که یکی از پرخشونت‌ترین ندامتگاه‌های کشور است، آرام است.
شورای ملی عدالت برزیل در مورد این زندان گفته است که از آغاز‌ سال 2013 میلادی تاکنون 75 زندانی در جریان خشونت‌ها کشته شده‌اند.


تعداد بازدید :  225